כמה עולה צמר לסריגה?

צמר לסריגהאם אתם בעניין של סריגה, אז וודאי תשמחו לגלות שאתם כבר לא לבד בענין הזה, וכיום נראה כי יותר ויותר אנשים מגלים את הכיף והענין שבסריגה, ופשוט סורגים וסורגים עוד ועוד.

צמר הוא סיב המופק משיער של בעלי חיים מבויתים והשימוש העיקרי בו כיום הוא לצרכי סריגה. באמצעות צמר ניתן לסרוג בדים, בגדים, אוהלים ועוד. היתרון של צמר הוא יכולת בידוד מרשימה מפני קור. הנטייה העיקרית של הצמר היא להתקפל ולהסתובב, כאשר בצורה כזו ניתן לתפוס את הסיבים ואף ליצור מהם חוטים. העלות של צמר מושפעת מקריטריונים יחסית קבועים המשפיעים גם על המחיר של עבודות סריגה או מוצרים אופנתיים.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים הקובעים כמה עולה צמר לצרכי סריגה:

א. סוג צמר – הקריטריון העיקרי הוא סוג הצמר. צמר טבעי עשוי כולו מסיבים טבעיים של כבשים לדוגמא עולה יותר מצמר אקרילי, המופק מסיבי אקרילן ומהווה תחליף סינתטי. מנגד, צמר מוהר עדין המופק משיער של עזי אנגורה או צמר קשמיר נדיר המופק מעז קשמיר עולים אפילו יותר. יש לציין כי קיימת אפשרות של רכישת צמר מעורב שמשלב צמר טבעי עם צמר סינתטי. בצמר כזה המחיר נקבע לפי אחוז הצמר הטבעי בהשוואה לצמר הסינתטי.

ב. יצרן

סינון בין סוגי צמר לפי יצרן מגלה פערים של עשרות אחוזים. היצרנים המובילים מתמחרים את הצמר בצורה שונה ומשפיעים בצורה ישירה על העלות של הסריגה ועל האטרקטיביות שלה. כדאי להשוות בין עלויות צמר של יצרנים שונים ורק לאחר מכן לקבל החלטה.

ג. כמות

חברות העוסקות בייבוא ושיווק מוצרי סריגה מורידות את המחיר ככל שכמות הקנייה עולה. במילים אחרות, מי שסורג לעיתים קרובות יכול להשיג מחירים זולים בקניה מרוכזת.
טווח מחירים
קשה לקבוע בצורה חד משמעית כמה עולה צמר, אולם ההשערות מצביעות על טווח של 10-40 ש"ח. בצמר יוקרתי במיוחד ניתן לשלם גם מאות שקלים, אולם אופציה זו אינה נפוצה בקרב חובבי סריגה פרטיים.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן