כמה עולה רתכת אלקטרונית

רתכת אלקטרונית

ריתוך הינו מלאכה מורכבת, הדורשת לשים לב למספר עצום של משתנים

אחת מהעבודות הלא מוערכות באופן יחסי לעומת כמות הניסיון והמיומנות הנדרשות להן, הינה מלאכת הריתוך. ריתוך דורש ניסיון רב שנים, ומעבר למיומנות עצמה גם ידע רב על הגורמים השונים המשפיעים על איכות החיבור. המידע הרב שיש לקחת בחשבון כולל בין השאר את סוג המתכת, התוספים שהוסיפו לה בתהליך הייצור, אופי הריתוך הדרוש, כמות החיבור, עובי המתכת ועוד. התחשבו לא נכונה באחד מהגורמים עשויה להוביל לנזק חמור למתכת עצמה, ולהוצאה כספית גדולה במיוחד. לדוגמא, חישוב לא נכון של עובי המתכת עשוי להוביל לחירורה עקב חימום יתר, חור אשר קשה לתקן ויהפוך למפגע אסטטי כמו גם מבני חמור ביותר. על מנת שמלאכת הריתוך תעבור בשלום, יש צורך כמובן בעובדים מיומנים במיוחד, אך אין די בכך. חשוב מאוד לצייד אותם ברתכת אלקטרונית מתקדמת ואיכותית, אשר תהפוך את העבודה לקלה ונוחה בהרבה.

כמה עולה רתכת אלקטרונית, ומהם הדברים אשר עשויים להשפיע על מחירה

כאמור, רתכת אלקטרונית הינה מוצר חובה, המאפשר ייצור של שכבת ריתוך באיכות גבוהה בהרבה. רתכת אלקטרונית מקלה בהרבה על מלאכת הריתוך ומקצרת את זמן העבודה בצורה דרסטית, כל זאת תוך שמירה ואף שיפור משמעותי בגימור הסופי של העבודות. רתכת אלקטרונית נמכרת בסכומים של בין 500 ל2000 שקלים, כתלות במספר גורמים:

  • עוצמת הזרם: רתכת אלקטרונית עובדת על ידי הזרמת מתח גבוהה לאלקטרודה. המתח הגבוהה יוצר חום גדול בנקודת המגע של האלקטרודה עם המתכת, מה שמוביל להמסתה ולהמסת המתכת עצמה. לאחר ההמסה, המתכת מתקשה ומתאחדת, והופכת לגוש אחד מאוחד. לכן, עוצמת הזרם בה יכולה לעמוד הרתכת האלקטרונית הינו גורם משמעותי ביותר בפעולתה, אשר משפיע באופן ישיר על מידת היכולת שלה לחבר לוחות מתכת בעובי שונה ומשתנה.  רתכת אלקטרונית Kauffe ARC-200t
  • המותג עצמו: מותגים שונים מיוצרים על ידי יצרני רתכות אלקטרוניות. איכות המותג מצביעה פעמים רבות על איכות הרתכת, ובעיקר על יכולתה לעבוד במשך שנים רבות בלי להתקלקל. המותגים הנפוצים בישראל כוללים את טרגט, זיקה, ופרונטייר, כשסוג המותג משפיע ישירות על המחיר. באופן כללי מחירם של רתכות זיקה הינו הזול ביותר, מאחר והחברה הינה ספק, ולא יצרן בפועל ורוכשת את מוצריה במזרח הרחוק.

חשוב להשקיע סכום מספק ברכישת רתכת אלקטרונית איכותית

חשוב להבין שבסופו של דבר, איכות הרתכת האלקטרונית משפיעה באופן ישיר על רמת הגימור של העבודה. רתכת זולה, תוביל לעבודה ברמת נמוכה, ולתוצר סופי אשר עשוי לא להיות מספק. לכן, השקעה ברתכת איכותית הינה השקעה כספית משתלמת בסופו של דבר. מעבר למוצרים הנעלים יותר שהיא תספק, היא גם תשרוד לזמן ממושך יותר, מה שיחסוך רכישה של רתכת נוספת לאחר מספר שנים.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן