כמה עולה שירות עבודות עפר?

קבלני עפר ופיתוח מציעים מגוון רחב של שירותים עבור לקוחות במגזר הפרטי, העסקי והציבורי. במאמר הבא נציג את מאפייני השירות ונכיר את הפרמטרים המשפיעים על טווח המחירים

עבודות עפר מבוצעות על ידי קבלנים מוסמכים עם רישיון מטעם משרד העבודה. בין היתר ניתן לתאם קידוח במי תהום, עבודות חציבה וחפירת תעלות, מרתפים או בריכות. עבודות עפר הן חלק בלתי נפרד מתהליך בניית בתים והקמת פרויקטים בתחום הנדל"ן. לקוחות פרטיים משתמשים בשירות הזה במסגרת שיפוץ בתים צמודי קרקע ודירות, בעוד קבלני בניין משלבים אותם עם שורה ארוכה של עבודות חפירה וקידוח.עבודות עפר

העבודות שמתבצעות על ידי קבלני עפר מתאימות גם לפרויקטים בענף הפיתוח. כאן מתייחסים בעיקר להנחת אספלט, ריצוף עם אבנים משתלבות, הנחת תשתיות תקשורת, החלפת קווי ביוב ובניית מדרכות או הקמת פארקים. הלקוחות העיקריים שמזמינים את השירות הזה הם נציגי עיריות מקומיות וקבלנים גדולים. במקביל, אפשר לרכז את כל סל השירותים תחת קורת גג אחת ולשלב עבודות חישוף שטחים והריסת מבנים.

פרמטרים המשפיעים על המחיר של עבודות עפר

יש מספר גורמים שקובעים כמה עולה שירות עבודות עפר:

א. מספר שעות עבודה – המחיר הניתן על ידי קבלני עפר ופיתוח הוא לשעת עבודה בודדת. ככל שהפרויקט גדול יותר ומספר שעות העבודה עולה, צפוי גם המחיר לגדול. יחד עם זאת, רוב הקבלנים מעניקים הנחה לאחר מספר מסוים של שעות עבודה. לכן כדאי לברר כל מקרה לגופו ולהכיר גם את המחירים המקובלים וגם את ההנחות.

ב. סוג השירות – יש מגוון רחב של שירותי עבודות עפר וכל אחד מהם מבוצע עם ציוד שונה. ניתן לבצע את העבודות עם טרקטור, יעה זחלי, מחפר קטן או גדול, מכבש קל או גדול, מיני מחפרון, מפלסת, מטאטא מכאני, מכבש פניאומטי ועוד. ככל שהציוד יותר נדיר והפעלתו דורשת רמה גבוהה יותר של מיומנות וניסיון, כך המחיר יעלה.

ג. סוג הקרקע – בעבודות עפר יש משמעות גדולה לסוג הקרקע. זהו פרמטר המשפיע על כל התכנון של העבודה, על משך הפרויקט ועל הציוד והכלים שבהם משתמשים. רצוי להתייעץ עם קבלני עפר ופיתוח לפני שמתחילים בעבודה ולהבין כיצד סוג הקרקע ישליך על המחיר.

טווח מחירים של עבודות העפר

כדאי להתרשם מטווח המחירים הממוצע על הפרויקטים הנפוצים על מנת לדעת כמה עולה שירות עבודות עפר. המחיר לשעת עבודה של טרקטור 520 כ"ס עם דחפור ורוטר הידראולי למשל הוא 700-900 ש"ח, לעומת שעת עבודה של יעה זחלי 150 כ"ס עם רוטר שתעלה 290-370 ש"ח.

המחיר לשעת עבודה של מחפר קטן הוא 400-520 ש"ח והמחיר לעבודה דומה עם מחפר גדול הוא 440-570 ש"ח. לצורך השוואה, יום עבודה עם בובקט יעלה 1,200-1,600 ש"ח ומכבש כבד יעלה 2,900-3,700 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן