כמה עולה שמשונית?

העלות של פתרונות הצללה וקירוי נובעת משורה ארוכה של פרמטרים קבועים. במאמר הבא נבין מה אופי השימוש בבד ונציג את הגורמים המשפיעים על טווח המחירים

שמשונית היא סוג של בד הנקרא גם ברזנט. זהו בד גס, חזק, עבה ואטום למים המשמש לטובת קירוי והצללה. ניתן להשתמש בבד לקירוי חניה פרטית או לצרכי גידור במקומות ציבוריים. בד איכותי שומר על עמידות לכל אורך השנה והוא לא דורש תחזוקה. בתוך הבד מיושמת שכבת הגנה מפני קרני UV  ולכן הוא אידיאלי עבור מזג האוויר הים תיכוני בישראל. מעבר לכך, ניתן להשתמש בבד בתקופת הקיץ כהגנה מפני קרני השמש והלחות, או בתקופת החורף ולצורך הגנה מפני גשם ולכלוך. הבד מגיע במגוון משקלים וצבעים לרבות צבע שקוף.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים הקובעים כמה עולה שמשונית:

א. סוג ועובי הבדשמשונית נחשבת לבד הברזנט האיכותי ביותר היות והיא מיוצרת מחומר פלסטי אטום עם שכבת הגנה. יחד עם זאת, יש סוגים שונים של בדים הממלאים פונקציה דומה ועשויים להשפיע על המחיר ועל התקציב. הבדים עשויים שכבות שיוצרות בד גמיש וחזק. בד במשקל של 610 גרם משמש לבתים פרטיים, כיסויים וקירויים, בד בעובי 900 גרם משמש למשאיות ובד בעובי 400 גרם משמש לפתרונות ארעיים. בנוסף, יש בדים עם חומרים חסיני אש המייקרים את המחיר.שמשונית

ב. התאמה אישית של אביזרים – אפשר לתפור יריעות בד לפי מידה ועם טבעות, רוכסנים, סקוצ'ים או צמדנים. התאמה אישית של אביזרים מן הסוג הזה מייקרת את המחיר בכמה עשרות אחוזים. את ההתאמה האישית רצוי לבצע מול מפעל הבקיא בתחום ומסוגל לעמוד בקריטריונים מחמירים של בקרת איכות.

ג. ציפוי – אפשר לבחור ברזנט קל במשקלים של 180-260 גרם למ"ר בלבד, אך חשוב לזכור שמדובר על בד מחומר פלסטי ואטום למים. הוא מצופה בשכבה אטומה לחדירת מים ומשמש להכנת כיסויים לרהיטי גן, מנגלים, שמירה מפני גשם ולכלוך וכן הלאה. היתרון של הציפוי הוא מחיר נמוך בהשוואה לבד הרגיל והעבה, אך החיסרון הוא הגבלה ברמת העמידות בהשוואה לקורדורה או רשתות צל.

טווח מחירים

שמשונית ברזנט תעלה 8-28 ש"ח לכל מ"ר. בד דומה נגד גשם יעלה 15-100 ש"ח, בעוד בד מצופה ללא תפירה והלחמה או טבעות יעלה 10-35 ש"ח למ"ר. בד שקוף בהתאמה אישית עם חלונות, דלתות ופתחים יעלה 100 ש"ח למ"ר לכמות מינימאלית של 5 מ"ר, לעומת ברזנט דוחה בערה שיעלה 80-120 ש"ח למ"ר וגם עומד בתקן מכבי אש.

לצורך השוואה, רשת צל תעלה 16 ש"ח למ"ר עם מכפלת כפולה וטבעות בהיקף. רשת הצללה של 220 גרם למ"ר תעלה בערך 30 ש"ח ובדי לייקרה יעלו 5-45 ש"ח אך הם מתאימים רק לקיץ.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן