כמה עולים אופניים חשמליים? 

electric-bikeבעידן בו יש מודעות רבה לאיכות הסביבה בהקשר של זיהום האוויר, אנו עדים ליותר ויותר אנשים אשר נפרדים מן הרכב שלהם, לפחות חלקית, ובוחרים בכלי תחבורה מזהמים הרבה פחות. אחד מהם הוא אופניים חשמליים. בשנים האחרונות הפכו אופניים חשמליים לטרנד מאד נרחב בארץ ובמיוחד בערים.

אופניים חשמליים קלים לנהיגה, הם אינם צורכים דלק ואין צורך ברישיון מיוחד לנסיעה עליהם. אופניים חשמליים מגיעים למהירויות של 50 קמ"ש ולאחרונה אף החלו לדון בכנסת באפשרות של חיוב חבישת קסדה ורישיון מיוחד, אם כי בינתיים הדברים לא מעוגנים בחוק. השימוש שלהם גובר ככלי תחבוה משלים כמו בניסעה מתחנת הרכבת לעבודה, נסיעה עירונית או ככלי תחבורה הניתן לניוד לתא המטען ברכב ונסיעה לטיול או ביקור משפחתי. בקרב בני הנוער הפכו האופניים החשמליים ללהיט של ממש והם מקנים להם יכולת התניידות גבוהה ביותר השייכת על פי רוב רק לכלי רכב או לאופנועים וקטנועים. אופניים חשמליים הם מוצר מאד מגוון ויש גורמים רבים המשפיעים על מחירם.

הגורמים המשפיעים על מחיר אופניים חשמליים:

  • היצרן – שם היצרן משפיע העל מחיר האופניים כמו בכל תחום אחר. יצרנים מוכרים מאירופה יהיו במחיר שונה מיצרנים לא מוכרים מהמזרח הרחוק. חלק מהיצרנים המוכרים ביותר הם: dahon, אולטרה לוקס ultralux, שיקו Shikko, EAGLE   NEO, קלקהוף הורייזן Horizon באגי בייק, GEOBY / RAINBOW, קונינג KONING.
  • לגדולים או לקטנים – אופניים חשמליים לילדים יהיו במחיר נמוך יותר מאופניים כאלה למבוגרים.
  • גודל האופניים – גם לגודל האופניים השפעה על המחיר ויש אופניים גדולים במיוחד ויש אופניים חשמליים מתקפלים ויש אופניים שהם למעשה תלת אופן המיועדים להסעת ילד או שניים מאחור או שהם מיועדים לנכים וכדומה. לכל אלה השפעה על המחיר של האופניים.

  • מתקפלות או לא – ישנם זוגות אופנים שאינם מתקפלים ויש שדווקא כן. אופניים שמתקפלים בדרך כלל יעלו יותר מכאלו שאינן חשמליים מתקפלים.
  • שילדה – מתכת, פלדה, או אלומיניום (הכי קל במשקל).
  • לעיר או לשטח – גם בתחום זה קיימים סוגים שונים לעיר ולנסיעות שטח. לסוגים השונים יש טווחי מחירים שונים והדבר משפיע על המחיר.electric-bike
  • הסוללה – אופניים חשמליים מגיעים עם סוללה נטענת שאותה מטעינים בכל לילה.עוצמת הסוללה יכולה להיות  V24, V36, V48. גם לסוג הסוללה ולאיכותה יש השפעה על המחיר הסופי של האופניים. סוללאה קוריאנית או סינית זולה יותר מסוללת פנסוניק מקורית למשל.
  • סגנון וצורה – גם לסגנון וצורת האופניים יש השפעה על המחיר וכמו בכל מותר אחר, דגמים יותר אופנתיים עולים יותר מדגמים פשוטים.

והמחיר

כפי שניתן להבין מחירי אופניים חשמליים הם בטווחים מאד גדולים ובאופן גס ניתן לומר כי הם נעים בין 2500 ל 14,000 ₪. ניתן לאמר כי הזוג הממוצע ינוע על פי רוב בין 3000 ₪ ל-4000 ₪ באופניים חשמליים בינוניים ומעלה. כאשר הזולים יותר הם אופני ילדים והיקרים ביותר יהיו אופני שטח חשמליים וכל היתר בינהם, כאשר המחיר הממוצע לאופניים לשימוש בעיר יעמוד על כ 6000 ₪ כולל הסוללה החשמלית הנטענת.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן