כמה עולים מדפים למחסן?

תכנון איכותי של מערכת מדפים במחסן של העסק שלכם הופכת את העסק כולו ליעיל יותר

כשאתם חושבים על המרכיבים המשפיעים ביותר על היעילות של העסק שלכם, סביר להניח כי המדפים שבמחסן העסק שלכם הם לא הפריט הראשון שעולה לראש שלכם. עם זאת, אנחנו כאן בשביל להבהיר לכם שהם בהחלט צריכים להיות בראש סדר העדיפויות שלכם, וכי קודם כל עליכם להבין את המשמעות העצומה של אחסון איכותי ושל תכנון איכותי של המחסן עבור היעילות של העסק כולו. מחסן שעובד בצורה מסודרת, מקצועית, דינמית ויעילה, הוא מחסן שמאפשר לעסק כולו לעבוד כך, כלב הפועם שלו, ואת כל היעילות והדינמיות הזו ניתן להשיג באמצעות פתרונות נכונים של מדפים למחסן שלכם. כיום, ישנם פתרונות מגוונים ביותר בהקשר זה – החל מהמדפים הפשוטים ביותר שהם לא יותר מקונסטרוקציות מתכת בסיסיות, ועד מדפים דינמיים המאפשרים הזזה מלאה שלהם על מסילות, עבודה בשיטת הזרימה בכדי לוודא שישן מפני חדש יוצא, ועוד אפשרויות רבות שמייעלות בצורה משמעותית ומרשימה את העבודה במחסן וכפועל יוצא מכך גם של העסק כולו. עם זאת, כמו בכל תחום אחר, השאלה המתבקשת כאן היא כמה זה עולה – ולמרות שמדובר בשאלה לא פשוטה בשל האפשרויות הרבות, ננסה לתת לכם פרופורציות.

כמה עולים מדפים למחסן, מהן האפשרויות השונות בתחום, ומה משפיע על המחיר?

מהן האפשרויות השונות? השלב הראשון של להבין כמה עולים מדפים מסוגים שונים למחסן שלכם הוא להכיר את האפשרויות המובילות השונות בתחום זה כיום. ובכן, כפי שכבר הזכרנו, האפשרות הבסיסית ביותר היא אפשרות של מדפי מתכת רגילים לחלוטין, שהם לא 7777-300x228הרבה יותר מעבודת מתכת ופח ברמה הבסיסית ביותר. ברמה גבוהה יותר של דינמיות ושל איכות אחסון, ישנו אחסון על קורות – אחסון המבוסס על משטחים, שמונחים על גבי קונסטרוקציות מתכת רגילות, אך ללא מדפי פח רגילים אלא עם קורות תחתיות המאפשרות תנועה של המשטחים על גביהן. מדפים איכותיים יותר הם אלה המשמשים לאחסון דינמי בשיטת הראשון נכנס – אחרון יוצא, כאשר למעשה מדובר על מסילה עמוקה שבה ניתן לאחסן כמות גדולה מאוד של מוצרים, שכל אחד מהם דוחף את הקודם אחורה. מדפי זרימה הם מתקדמים עוד יותר – כאשר למעשה נוצרת סירקולציה מהטעינה ועד ההוצאה, כך שהמוצר הראשון שנכנס הוא גם הראשון שייצא – אופציה רלוונטית מאוד לשמירה על טריות. מדפים ניידים לחלוטין על מסילות, הם הפתרון המתקדם והיוקרתי ביותר בתחום, שמאפשר מקסימום תנועה ותמרון במחסן.

כמה עולים מדפים למחסן?

הפתרונות הבסיסיים ביותר של מדפים למחסן, על בסיס מדפי מתכת רגילים, לא עולים הרבה יותר מ-500-1,000 ₪ גם במחסן גדול למדי. כאשר אנחנו מתקדמים, טווח המחירים עולה בהדרגה – אחסון על קורות מגיע בטווחים של 3,000-5,000 ₪ למחסן גדול, וכך אנחנו מתקדמים עד אשר אנחנו מגיעים למדפים הניידים, שמגיעים בטווחי מחירים של עשרות אלפי שקלים. זוהי השקעה משמעותית ביותר, ויתכן כי אתם לא מבינים בדיוק עד כמה היא איכותית עבורכם – אבל זה הזמן שלכם להטמיע היטב את חשיבות האחסון האיכותי בעסק שלכם.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן