כמה עולים מוצרי פרסום וקד"מ לעסק

בתי עסק וחברות רבות מוציאים מדי שנה סכומים בלתי מבוטלים  על פרסום ושיווק העסק ומוצריו. הדרישה מצד אחד להגדלת ההכנסה וייצור אפיקים עיסקיים חדשים והצורך בהגדלת מאגר הלקוחות ומיתוג העסק לאורך זמן מצריכים בעלי עסקים רבים להימצא בתהליך חשיבה מתמדת כיצד לייצר עוד פרסום ומאידך- לצמצם את עלויות הפרסום, שכן רוב הקמפיינים נולדים מצורך מהותי למכירה שמעיד על ירידה במכירות.

לא אחת, עסקים בוחרים להפיק מוצרי פרסום וקידום מכירות שיציגו את לוגו המותג וישמשו כפרסומת שהולכת לכל מקום שמי שקיבל אותה הולך ומחזקת את המותג שלנו גם שניםלאחר שהענקנו לו אותה. למשל, לא פעם אנו רואים מגן שמש אחורי הנושא לוגו  של חברות שנצב בזכרוננו ומעניק לנו בערוב הימים את הזיכרון הנוסטלגי שאותה חברה ודאי גדולה- אם אנו זוכרים את שמה, גם מוצרי פרסוםאם החברה כבר לא קיימת והיתה קטנה מלכתחילה- לך תתווכח עם נוסטלגיה.

מוצרי הפרסום יכולים להיות מתנות ללקוחות בנושאים שונים- אם זה ברוח העסק כמו שעון בצורת וגלגל למוסך, ובין אם זה ברוח החג בדמות שוברי קניה או סלסילות מעוצבות המכילות יין, דבש ועוד מוצרי חגים מובהקים, כמובן שישנם מתנות ומוצרי קד"מ שמיועדים לעובדים- בארגונים גדולים כמו מוקדי מכירות נהוג לחלק מתנות ממותגות המשרתות במקרה זה מטרה כפולה, האחת מהווה תמריץ לעובד ומעניקה לו תחושה טובה כשמקום העבודה מתחשב בו והשניה בדמות המיתוג הברור.

 

מחקרים מוכיחים, הפרסום לתת מודע – עובד

מחקרים רבים שנערכו בנושא צרכנות ודרכי חשיבה גילו בצורה חד משמעית כי קישור פעולה פיסית חיובית עם מוצר שנושא לוגו מותג ומקשר לפעולה מחזקת את המותג בעיני מי שמשתמש בו. או במילים אחרות- כשאנו מחלקים מתנה שימושית שיעשה בה שימוש יום יומי חיובי, ברגע שהיא נושאת את הלוגו שלנו- שמנו נקשר עם הפעולה החיובית ושם המותג מקבל חיזוק חיובי גם כן. בחירת מתנה שימושית שמי שיקבל אותה יוכל לעשות בה שימוש ארוך טווח כמו בקבוק ספורטיבי עמיד, שימשיה לים, סוללת גיבוי נטענת שתציל אותו ברגעים קשים ועוד..

מה השוני בין החברות השונות

בין אם בחרתם להעניק ללקוחותיכם מוצרי פרסום שימושיים שישמחו אותם ויחזקו את שמכם בעינייהם, ובין אם אתם רוצים לפנק את העובדים במתנה לחוף או ליום הכיף שתיכננתם בקפידה ורוצים להשאיר ממנו זיכרון מתוק כדאי לערוך חקר שוק מקיף. מאחר וישנן חברות רבות המציעות הפקת מוצרי פרסום לעסק, כמו גם היצע גדול של אפשורויות ומוצרים, חשוב לדעת את ההבדלים בין החברות ואת השלבים בהפקת מוצרי הפרסום השונים.

השוני המשמעותי בין החברות הוא בעצם בין אלו שמייבאות את המוצרים בעצמן, חברות אלו מתאפיינות בקו אחיד יחסית של מוצרים ובהיצע שלרוב מתמקצע בתחום מסויים כמו למשל קו מורים משרדי המתמקד בשלל עטים ומעמדים משרדיים מפוארים, ועד חברות המתמחות בציוד מחנאות וספורט על שלל מוצריו. חברות הפרסום שמכבדות את עצמן עובדות עם מספר של יבואנים ומציעות סל מוצרים רחב ומקיף לכל מטרה, חברות אלו גם מקושרות לרוב עם בתי דפוס באיכויות שונות ומציעות מוצרי פרסום מיוחדים כמו מוצרי טקסטיל עם ריקמה ומוצרים ממותגים כגון עצי ריח וספלים עם הדפס או חריטה.

אז כמה זה עולה באמת?

טוב כאן ננסה לעשות לכם סדר בבלאגן. מוצרי פרסום נרכשים לרוב בסיטונאות של מעל 50 יחידות. מתחת לכמות זו- לרוב המחיר ליחידה עולה משמעותית. אך אין זה אומר שההוצאה צריכה להיות גדולה, דווקא להיפך הוא הנכון- חברות הפרסום עובדות על כמויות גדולות וכמובן שעל המוצר יש להדפיס את לוגו בית העסק כך שמקרה הטוב המוצר יעבור לפחות עוד "יד אחת" מעבר ליבואן. מעבר למחיר המוצרים עצמם ישנן עלויות קבועות הכרוחות בקניות בסדר גודל שכזה ובינהן השינוע לבית הדפוס, ההדפסה והמשלוח לבית העסק לקבלת המוצרים הגמורים, כל אלו מוסיפים לעלות המחיר ליחידה וכמובן שבמקרה הזה ככל הכמות המוצרים שהזמנו גדלה- המחיר ליחידה יורד.

לא נוכל להקיף את כל מוצרי הפרסום מאחר וההיצע כמעט בלתי מוגבל וכיום מוצעים בארץ לא פחות מ – 50,000 מוצרים וההיצע רק הולך ומתרחב משנה לשנה, לכן ניסינו להקיף את המוצרים הנפוצים ביותר ולהציג את מחירם לדוגמא-

  1. כמ עולים עטים ממותגים: אחד ממוצרי הפרסום הנמכרים ביותר. מחיר עטים פשוטים בעלי מיכל דיו יחיד ,שאינו ניתן להחלפה נעים בין- 1 ₪  ל-8 ₪ לעט, לכמות של 50 – 100 יחידות, כשהמחיר כמובן יורד משמעותית בהזמנת כמויות גדולות יותר של מעל 1000 יחידות. עטים יוקרתיים יותר עם עיטורים שונים, ברכות נשלפות ומיכל דיו הניתן להחלפה נעים בין- 15 ₪ ל-35 ש"ח לעט.
    מחירי הדפסג לעטים: בכמויות קטנות של עד 100 יחידות ישנו מחיר קבוע שנע בין 100-450 ש"ח לכלל ההדפסה. בכמויות גדולות של מעל 1,000 יחידות המחיר יורד משמעותית ל- 0.4-0.3 אגורות לעט.
  2. כמה עולות חולצות ממותגות: מוצר הפרסום המוביל שאף סוף קייטנה, יום כיף לעובדים לא שלמים בלעדיו, וכמו כן נפוץ מאוד במסעדות ועסקים גדולים בהם נותני השירות צריכים להתבלט בין קהל הלקוחות ולהיות קלים להבחנה. מחיר החולצה נע בין 8- 20 ש"ח תלוי בכמות החולצות כמובן ובאיכותן.

מחיר הדפס גלופה לחולצה: מחיר הגלופה להדפס נע בין 200-400 ש"ח חד פעמי ועוד כמה אגורות לכל הדפס- תלוי בכמות.

 

  1. כמה עולים מחזיקי מפתחות ממותגים: יש מוצרי פרסום שיהיו שם לעד בשל איכותם או הרושם המתבקש כמו מתנות לחג שמאופיינות לרוב ביין, דבש או כלי הגשה. אבל יש מוצר פרסום זול שהולך איתנו כבר שנים רבות ואפשר לצייין אותו כבולט הוא מחזיקי המפתחות הממותגים – בין אם המחזיק בצורת הלוגו שלנו בייצור אישי ובין אם המחזיק יהיה חמסה עם לוגו בית העסק. מחיר מחזיקי מפתחות מוכנים נע בין 0.7 אגורות למחזיק פשוט ועד 20 ש"ח למחזיקים מהודרים עם אלמנטים כמו ספר תהילים מוקטן, עיטורים וכו'.

מחיר הדפס של מחזיקי מפתחות: מחיר ההדפס נע בין הכמויות אך עומד על כ 200-400 להדפסים בכמויות קטנות

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן