כמה עולים מכשירי שמיעה?

מכשירי שמיעה - מחירים

חוש השמיעה הוא אחד מחמשת החושים אשר מסייעים לנו לא רק ליהנות מהחיים אלא גם להישרדות. חוש השמיעה הוא חלק בלתי מכשירי שמיעה - מחיריםנפרד מהתקשורת שלנו עם הסביבה ותחושת השייכות אליה. עם זאת, אצל רבים מאתנו השנים משפיעות על יכולת השמיעה והיא הולכת ופוחתת. כמובן, ישנם אנשים אשר נולדו עם יכולת שמיעה פחותה מאשר אנשים אחרים ואז הם מטופלים כבר מגיל צעיר, אך אצל אנשים שמאבדים את היכולת שלהם לשמוע מדובר גם על פגיעה באיכות החיים לא רק על פגיעה בשמיעה עצמה. לרוב, איכות השמיעה מתדרדרת לאחר גיל 65, וזהו גם הגיל בו ההשתתפות של קופות החולים במכשירי עזר ומכשירי שמיעה עולה.

בדיקות ומכשירי שמיעה

רגע לפני שאנו מתאימים לעצמנו מכשירי שמיעה, עלינו לבצע בדיקת שמיעה. כל אדם חווה את חייו בצורה שונה וכל אדם אשר יכולת השמיעה שלו מדרדרת חווה את זה באופן פרטני ולכן הבדיקה צריכה להתאים לכל אחד את מכשיר השמיעה המתאים למצב שלו. בדיקת שמיעה אשר מתבצעת במכון שמיעה עולה 150-300 ש"ח וזאת לפני השתתפות הקופה. מחיר זה מתייחס לבדיקה אשר מיועדת לילדים או מבוגרים. לאחר ביצוע הבדיקה אשר העלויות שלה אינן גבוהות במיוחד ביחס לאיכות החיים שהיא יכולה להעניק, ניתן לבצע התאמה אישית של מכשיר השמיעה. התחושה לאחר הנחת המכשיר היא של חזרה לאיכות החיים הגבוהה ויכולת תקשורת טובה יותר עם הסביבה.

רכישת מכשירי שמיעה

מכשירי שמיעה מעניקים לאלו שזקוקים להם איכות חיים. אנשים אשר סובלים מהידרדרות ביכולת השמיעה שלהם באים לבצע בדיקת שמיעה ואחריה ניתן להתאים להם מכשירים אשר מתאימים במיוחד להם לפי תוצאות הבדיקה ולפי מבנה האוזן שלהם. ישנם מספר סוגים של מכשירים כאשר כל קופות החולים משתתפות ברכישת המכשיר.

מכשיר בסיסי עולה 3000-5000 ש"ח, מכשיר איכותי עולה 6000-8000 ש"ח, מכשיר מתקדם עולה 8000-12000 ש"ח ומכשיר פרימיום עולה 12000-18000. כל מחירי המכשירים הם לפני השתתפות הקופות שעד גיל 65 לוקחות חלק ב- 984.65 ש"ח והחל מגיל 65 משתתפות בסכום של 3357 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן