כמה עולים שירותים של חברת השמה למשרות בכירות?

השמה לבכירים

מעסיק המעוניין לגייס עובד למשרת בכירים יכול להיעזר בשירותיה של חברת השמה. תהליך ההשמה כולל פגישה עם המעסיק הפוטנציאלי, הגדרה מדויקת של פרטי המשרה וקביעת מחיר על פי פרמטרים אחידים

חברת השמה היא גורם חשוב בתהליך העסקת עובדים במשרות בכירות. מעסיק שמעוניין לגייס עובד חדש למשרות מן הסוג הזה לא תמיד יכול לעשות זאת בעצמו. החברה חוסכת את הזמן שצריך המעסיק להשקיע בסינון בין מועמדים, בפרסום מודעות דרושים ובאיתור העובד המתאים לפרופיל המשרה. מעבר לכך, לחברה מקצועית יש ניסיון משמעותי והיא מכירה היטב את הענף שבו היא פועלת.

*למידע נוסף על השמה לבכירים

תהליך השמה למנהלים בכירים מתנהל בשלושה שלבים. בשלב הראשון הלקוח פונה לחברה ומציג את עצמו בתור מעסיק פוטנציאלי. בשלב השני נערכת פגישה ומוגדרים פרטי המשרה במדויק, לרבות דרישות שכר, שעות, תנאים ועוד. בשלב השלישי מקבל הלקוח הצעת מחיר מסודרת ובאישורו מתחילה החברה בגיוס העובדים המתאימים. חברת השמה אחראית על אבחון מועמדים והיא מעבירה ללקוח רק את הפרטים של העובדים הרלוונטיים לתפקיד.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים שקובעים כמה עולים שירותים של חברת השמה לבכירים:

  1. מספר אבחונים – ככל שמספר האבחונים המבוצע על ידי החברה גבוה יותר, כך צפוי המחיר לעלות. נהוג לבצע לפחות 3 אבחונים עבור עובדים במשרות בכירות, אך יש תפקידים שדורשים גם 10 אבחונים ומעלה.
  2. מספר מועמדים – לקוח יכול לשלם על שירותי חברה השמה לאיתור מועמד יחיד או לאיתור 2-5 מועמדים ומעלה. ככל שמספר המועמדים גבוה יותר, המחיר לכל מועמד יורד אך העלות הכללית עולה. השמה כוללת בדרך כלל עד 10 אבחונים לאיתור של 2 מועמדים איכותיים. יש גם חברות שמציעות מחירים אטרקטיביים על השמה עם תקופת אחריות. זו תקופה בה המעסיק יכול לסיים את ההתקשרות עם העובד ולא לשלם תמורת ההשמה.
  3. סוג האבחון – יש סוגים שונים של אבחונים המבוצעים על ידי החברה. אופי האבחון נקבע על פי דרישות המשרה והלקוח. אבחון אישיותי קצר כולל בדיקת אמינות ויכולת, בעוד אבחון אישיותי מקיף מתבצע כאשר קיים ניתוח עיסוק. ניתן לתאם מול החברה בניית ניתוח עיסוק מלא ומבחן הנהלת חשבונות.

השמה לבכירים

טווח מחירים

חברה מקצועית גובה עלות של משכורת עבור השמה הכוללת עד 3 אבחונים וחודש אחריות. השמה הכוללת 10 אבחונים לאיתור 2 מועמדים תעלה 100% משכר העלות למעביד, אך במקרים אלו יש גם צורך בתשלום מקדמה על סך 10%-20%. אבחון אישיותי מקיף כולל ניתוח עיסוק יעלה 1,500 ש"ח וניתוח עיסוק ראשוני לסקר חיוניות תפקידים יעלה 500 ש"ח.

מלבד האמור לעיל, יש לציין כי בתפקידים בכירים בשכר של מעל 10,000 ש"ח ברוטו לחודש נגבית תוספת של 40% למחיר.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן