כמה עולים שירותי ניהול מכרז ממשלתי?

מכרזים מפורסמים על ידי משרדים ממשלתיים שונים במטרה למצוא ספקים ונותני שירות. הדרך הנכונה לערוך את המכרז היא באמצעות שירותי ניהול חיצוניים, שניתנים על ידי חברות פרטיות. עלות השירותים נקבעים על פי פרמטרים אחידים והיא עשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים

החוק מחייב כל משרד ממשלתי בישראל לקיים מכרז טרם התקשרות עם ספקים ונותני שירות כאלה ואחרים. הסיבה לחוק היא שמדובר על כספי ציבור ולכן על נושא המכרזים להתבצע בצורה מקצועית, אובייקטיבית, ניטרלית ומסודרת. הפתרון הטוב ביותר מבחינת משרדים ממשלתיים היא לבצע סוג של מיקור חוץ ולהעביר את שירותי הניהול של המכרז לחברה פרטית שמתמחה בכך.

חברה המתמחה בתהליכי ניהול מכרזים ממשלתיים מציעה מגוון רחב של יתרונות עבור המשרד הממשלתי. ראשית, השירות מסייע להתחיל ולסיים את הפרויקט על הצד הטוב ביותר והוא כולל הקצאת אנשי מקצוע מובילים לטובת בחירת ספקים. שנית, שירותי הניהול משתלמים מבחינה כלכלית היא הם מונעים בזבוז משאבים ומבטיחים התאמה אישית מלאה לצרכים.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולים שירותי ניהול מכרז ממשלתי בישראל:

א. תנאי המכרז – תנאי המכרז מפורסמים על ידי המשרד הממשלתי בהתאם לחוק. המכרז משמש כתחרות בין מתמודדים שמעוניינים לספק את השירותים שלהם למשרד. כל מכרז מתפרסם בנוהל קבוע, אך יש סוגים שונים של מכרזים ולפיכך גם סוגים שונים של שירותי ניהול צורות פרסום וצורות התקשרות בפועל.

ב. שירות משפטי – יש חברות שמשלבות שירותי ניהול של מכרזים משפטיים יחד עם שירותי ייעוץ משפטיים. הייעוץ המשפטי חשוב כי הוא קובע האם המכרז חוקי והאם המועמדים שמתקבלים אליו אכן עומדים בקריטריונים. כמו כן, שירותי ייעוץ משפטיים נועדו למנוע מצב שבו הפרויקטים של המשרדים הממשלתיים יקרסו עוד לפני שיתחילו.

ג. תחום – חברת ניהול עשויה לגבות מחירים שונים עבור פרסום מכרזים ממשלתיים בתחומים שונים. ככל שהתחום מצומצם ומורכב יותר, כך סביר להניח שעלות השירות תעלה. לעומת זאת, בתחומים שבהם ניתן לקבל בקלות הרבה פניות של מועמדים צפויה החברה להוזיל מחירים ועלויות. מכאן שאין מחיר אחיד עבור שירותי הניהול וניתן לקבוע את מסגרת התקציב רק לאחר פרסום פרטים ספציפיים על אופי המכרז.

ד. מספר פגישות ייעוץ – פגישת ייעוץ ראשונה לפני ניהול המכרזים ניתנת בדרך כלל בחינם. עם זאת, קביעת מספר גבוה יותר של פגישות ייעוץ עשוי להיום בתשלום. כדאי לבדוק מראש את עלות פגישת הייעוץ ולשקלל אותה במחיר השירות.

טווח מחירים

באופן עקרוני, ניהול מכרזים ממשלתיים על ידי חברה פרטית עם ניסיון מוכח ומוכר עולה כמה עשרות אלפי שקלים לפחות. המחיר נקבע לפי תנאי המכרז, הצורך בייעוץ משפטי, תחום המכרזים ומספר פגישות הייעוץ והוא עשוי להשתנות גם בין משרדים ממשלתיים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן