מהם הפרמטרים שמשפיעים על העלות של ארון כיבוי אש?

בכל מבנה בישראל, חובה שיהיה מותקן ארון כיבוי אש – בין אם מדובר על בניין מגורים, בניין משרדים, מבנה ציבורי, מפעל, או כל מקום אחר. התפקיד של הארון, הוא כידוע לשמש כמקום אחסון לכל האמצעים שמיועדים לכיבוי אש – זרנוקים, גלגלון, מטפים ושנים, וכיו"ב. המיקום של הארון, כמובן מאפשר גישה נוחה אליו, וכך תפעול מהיר של האירוע. מאחר שמדובר על פריט שהוא חובה להתקנה, ברור שאתם גם תשאלו את עצמכם, מהי העלות של ארון כזה, וכמובן, מהם הפרמטרים שיכולים להשפיע על המחיר של הארון, כלפי מעלה או מטה. להלן כמה מהפרמטרים המרכזיים שחשוב להכיר:

השפעות חשובות על העלות של הארון

  • ממה הוא עשוי? – יש שני סוגים מרכזיים של ארונות כיבוי אש – הארונות שעשויים מפח, והארונות שעשויים מפיברגלס. בהכללה, אין ספק שארונות הפיברגלס יקרים יותר מארונות הפח. מדוע? משום שהפיברגלס הוא חומר עמיד יותר. מדובר על חומר שהצבע לא מתקלף ממנו – בניגוד לפח. כמו כן, בעוד שהפח עלול לפתח קורוזיה – הרי שעם הפיברגלס אין שום בעיה כזו. כלומר, הפיברגלס הוא פשוט חומר שיוכל לשרת אתכם לאורך שנים ארוכות יותר. מאחר שהחומר נחשב לעמיד יותר ואיכותי יותר, הוא גם יקר יותר. כמובן שאם אתם בכל זאת מעוניינים בארון זול יותר – הארון מפח בהחלט בא בחשבון, ולמרות שהוא דור שיותר תחזוקה, יש לציין שהוא עדיין עומד בתקנים הנדרשים מארון כיבוי אש.
  • גודל הארון – כמובן שזה פרמטר שיכול להשפיע מאד על העלות של ארון כיבוי אש. אם מדובר על ארון גדול לכיבוי אש, המחיר שלו יכול להיות גבוה ב100-200 ש"ח יותר מארון שקטן ממנו במידות. כמובן שעליכם לעשות את השיקולים המתאימים. רצוי שלא לחסוך במחיר ובגודל האורן, אם אתם זקוקים לכמה אמצעים שונים לכיבוי אש. לעומת זאת, אם מדובר על ארון שאמורים להיות בו רק מטפים – הרי שבאמת אין שום טעם לקנות ארון גדול מידי. תמיד שימו לב לצרכים שלכם ולפי זה חשבו את גודל הארון, ודעו מהו המחיר ההגיוני עבורו.
  • ארונות עם דלת זכוכית – אלו הם ארונות מיוחדים, שבהם לרוב יהיו מטפים. ההיגיון בארונות הללו הוא פשוט – שאי אפשר יהיה פשוט להגיע אליהם ולהוציא את המטף סתם כך, ובכך לפגוע בכשירות של הארון כולו. ברגע של דלת מזכוכית, צריך לשבור אותה במקרה חירום, ורק אז אפשר לגשת למטף. כמובן שזה יכול להעלות את הערך של הארון.

אז מהם המחירים המקובלים?

טווח המחירים המקובל עבור רכישה והתקנה של ארון כיבוי אש, עומד כיום בין 250 ל700  ש"ח-  כאשר כאמור יש שורה של פרמטרים שיכולים להשפיע על המחיר הסופי. שימו לב כי המחירים כאן, הם ללא החישוב של הציוד עצמו אשר יוצב בארון הכיבוי, ויש לשקול כמובן, את כל העלויות ביחד.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן