מהם הפרמטרים שמשפיעים על העלות של וילון רומאי?

אנשים רבים אשר מחפשים וילון איכותי ונהדר לעיצוב הבית או המשרד שלהם, מוצאים בווילון הרומאי בדיוק את מה שהם רצו. העיצוב של וילון רומאי הוא עיצוב מיוחד מאד, שמפריד אותו מווילונות אחרים – הוא עשוי מבדים שונים (פירוט על כך – בהמשך), והוא נגללה מלמעלה כלפי מטה, כאשר הוא מחולק לשלבים שונים, וזאת באמצעות מרווחים קבועים, שנעשים באמצעות מקלות (מעץ, במבוק, מתכת, או כל חומר אחר). הווילונות הללו מאפשרים לכולנו לקבל גם פתרון הצללה איכותי ונעים במיוחד – וגם פתרון מעולה לעיצוב. מבט על המחירים, מראה שטווח המחירים הוא רחב למדי – אז מה משפיע על העלות הסופית של הווילון? בואו נבין מדוע יכולים להיות הפרשים כאלו ואחרים.

כל הפרמטרים המשפיעים שכדאי להכיר

  • סוג הבד – ציינו בהתחלה, כי וילון רומאי יכול להיות מרוכב מבדים שונים. חשוב מאד להבין שלבד, יש בעצם השפעה אדירה על המחיר של הווילון. למעשה, זהו כנראה הפרמטר החשוב ביותר, שעושה את ההבדל בין וילונות זולים ליקרים. אפשר למצוא וילונות רומיים מבדים סינתטיים זולים יחסית, ואפשר למצוא אותם גם מבדים טבעיים כמו כותנה. זה כמובן יהיה נכון להניח, שהבדים הטבעיים נחשבים לחזקים ואיכותיים יותר – ומכאן גם המחיר שלהם יהיה גבוה יותר מזה של הווילונות הסינתטיים. כמובן שיש גם הרבה טווח של מחירים באמצע. כך למשל, יש מי שיכול לבחור בווילונות שמערבבים בתוכם בין בד טבעי לבד סינתטי וכך גם ליהנות מווילון רומאי חזק יחסית, אך גם לחסוך במחיר. כמו כן ישנם בדים סינתטיים שנחשבים איכותיים מאד ודומים מאד לבד הטבעי, והם גם יכולים להיות פתרון נוח. כמובן שאם יש לכם את התקציב המתאים – אין כמו וילון רומאי מבד טבעי.
  • עיטורים וקישוטים – ישנו המבנה הבסיסי של הווילון הרומאי, אך כמובן שאפשר למצוא עליו כל מיני תוספות. קיימים וילונות רומיים עם קישוטים מיוחדים ובעיצובים מגוונים מאד. אפשר ליצור כיום הדפסים על הווילונות הללו, ובכך להפוך אותם למיוחדים יותר, ומותאמים באופן אישי לחלל שבו הם נתלים. באופן טבעי, ברור שווילונות כאלו, גם יהיו יקרים יותר.
  • עלויות ההתקנה – כשאתם מתייחסים לעלויות של הווילון הרומאי, אל תשכחו שמעבר לרכישה שלו ,קיימת גם עלות ההתקנה. במידה ויש לכם ניסיון בתליה והתקנה של וילונות גלילה, הרי שתוכלו לעשות עבודה זו בעצמכם ולחסוך לעצמכם את הכסף. עם זאת, לא לכולנו יש את הכלים והיכולת לכך – ואז צריך לקחת בחשבון גם את עלויות ההתקנה של הווילון בבית דרך איש מקצוע.

כמה זה יכול לעלות בסוף?

המחיר של וילון רומאי, יכול כאמור להשתנות מאד לפי כל הפרמטרים שציינו זה עתה. המחירים הבסיסיים מתחילים ב – 90 ש"ח, ומכאן יכולים לעלות גם ל300 ש"ח עבור הווילון – תלוי כאמור בכל הנתונים שהצגנו. כך או כך – זוהי רכישה מעולה ומשתלמת.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן