כמה עולה תחליף סולר להסקה?

תחליף סולר להסקה

לא מעט אנשים מחפשים כיום פתרונות חימום אשר פועלים על בסיס סולר. אולם, בשנים האחרונות עולה אפשרות אחרת, והיא לבחור תחליף סולר להסקה. מהו תחליף הסולר? בהנחה שמדובר על תחליף תקני, מדובר על מחזור של שמנים מיוחדים מהתעשייה, אשר בשילוב עם סולר, יכולים להוות תחליף זול יותר לסולר, וכן הם יכולים לבעור לתקופה ארוכה יותר, ולכן נחשבים למשתלמים יותר. שימו לב שלצד המחיר הזול – יש לוודא שהתחליף עומד בכל התקנים המחמירים של הסולר, כדי שלא יקנו לכם חומר שאיננו מתקרב אפילו לסולר ואף עלול להיות מסוכן.

אז איך קובעים את המחיר של התחליף?

  • להכיר את השוק – ממש כשם ששוק הסולר הוא פתוח לגמרי, גם השוק של תחליף סולר להסקה הוא פתוח מאד מבחינת תחליף סולר להסקההמחיר שלו, ולעתים המחיר לליטר אחד יכול להשתנות בכמה שקלים מחברה לחברה! (אל תשכחו שכאשר מכפילים זאת בעשרות או מאות ליטרים הפר ששל שקלים בודדים לליטר הוא משמעותי). לעתים ההפרש במחירי התחליפים כלל איננו מוצדק, וכל עוד זה תחליף איכותי עם תקן, לא חייבים לבחור ביקר ביותר.
  • כמה קונים? – לא פעם, המחיר לליטר אחד של תחליף סולר להסקה יכול להשתנות בהתאם לכמות שאתם קונים. רוב ספקי הסולר ותחליפי הסולר, מעדיפים שתקנו מהם בכמויות גדולות – ולכן ככל שאתם תקנו יותר, הם יורידו את המחיר לליטר אחד. מה עושים? אפשרות אחת היא באמת להזמין כמויות גדולות ולאחסן את הסולר. אם אין לכם מקום אחסון, אפשר אולי למצוא שכנים שאף הם זקוקים לתחליף הסולר – ולבצע איתם רכישה משותפת שתהיה זולה יותר עבור כל הצדדים.
  • השוואה למחירי הסולר – אל תשכחו שגם המחיר של תחליף סולר להסקה קשור תמיד למחיר המקורי של הסולר, כי גם בתחליף משתמשים בסולר (פשוט באחוזים נמוכים יותר). לכן כשמחיר הסולר מתייקר או יורד – לרוב גם מחירי התחליף יכולים להתעדכן.

אז מהו הטווח המקובל?

בהנחה שמדובר על מחיר לליטר אחד, הרי שטווח המחירים יכול לנוע כיום בין 4 ל6 ש"ח. הפערים, כשמגיעים למאות ליטרים הם כמובן פערים גדולים במיוחד – ולכן חשוב להיות עם האצבע על הדופק.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן