כמה עולה מכשיר שמיעה למבוגרים?

בדיקות שמיעה

מכשירי שמיעה נועדו להגביר את עוצמת הקול והם מסייעים בעיקר לאנשים בעלי לקות שמיעה. מבוגרים הם קהל היעד הבולט של מכשירים מן הסוג הזה כי יש להם המון יתרונות עבורם.

ראשית, המכשירים משפרים את איכות החיים והם מאפשרים למבוגרים לשמור על קשרים חברתיים. שנית, המכשירים נוחים לשימוש והם מיוצרים על בסיס טכנולוגיה מתקדמת. כמו כן, ניתן לברר על זכאות להשתתפות מטעם קופת החולים ברכישת מכשירים ולחסוך בהוצאות.

בדיקת שמיעה

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר גורמים שקובעים כמה יעלו מכשירי שמיעה למבוגרים:

א. סוג המכשיר – שתי הקבוצות העיקריות של מכשירי שמיעה כוללות מכשירים שכל חלקיהם מוחדרים באופן ידני לאוזן החיצונית, לעומת מכשירים שחלקם מוחדרים לאוזן הפנימית באמצעות ניתוח. החדרת המכשירים לתוך האוזן נחשבת יעילה יותר אך היא גם יקרה בהשוואה למכשירים החיצוניים.

ב. התאמת המכשיר – סוג המכשיר המתאים לאדם מבוגר תלוי בגורמים רבים. ככל שמצב השמיעה פחות טוב, כך סביר להניח שמחיר המכשיר יעלה. גורמים נוספים שמשפיעים על התאמת המכשיר לאדם מסוים הם קשיים הנלווים לירידה בשמיעה, תפקוד מוטורי ומצב ראייה, מצב רפואי של האוזן, אורח החיים והצרכים התקשורתיים.

ג. תקופת ניסיון – לא את כל המכשירים ניתן לקחת לתקופת ניסיון ויש חברות שגובות על כך תשלום נפרד. תקופת הניסיון חשובה כי היא מאפשרת לגברים ונשים בגילאים מבוגרים לבדוק את מידת ההתאמה של המכשיר לצרכים שלהם. כמו כן, יש לקחת בחשבון תשלום של עד 10% מעלות המכשיר במידה ומחליטים להחזיר אותו.

ד. זכאות להחזר – זהו למעשה הפרמטר המרכזי שיקבע כמה תשלמו על מכשירי שמיעה מסוימים. השתתפות הקופה למכשירים בסל הבריאות לבני 65 ומעלה עומדת נכון להיום על 3,246 ש"ח לאוזן, והיא תקפה אחת לשלוש שנים. ההשתתפות הנוספת לבעלי ביטוחים משלימים היא 1,000-2,000 ש"ח.

בדיקות שמיעה >>

טווח מחירים

מכשירים תוך אוזניים יעלו 1,500-12,000 ש"ח ומכשירים מאחורי האוזן יעלו 1,000-11,000 ש"ח מכשירים בהתאמה פתוחה יעלו 1,000-12,000 ש"ח ומכשירים עם מגבר בתעלת השמיעה יעלו 3,000-11,000 ש"ח. בנוסף, יש משמעות למוניטין של היצרן ולאיכות המכשיר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן