כמה עולה בדיקת שמיעה?

מכשיר שמיעה

בדיקת שמיעה מתבצעת על מנת להתאים אמצעי עזר לכל אדם שסובל מליקוי שמיעה. הבדיקות מתבצעות במכוני שמיעה בבתי חולים ובמכוני שמיעה פרטיים, והמחיר שלהם נקבע לפי שורה ארוכה של פרמטרים

ליקוי שומע פוגע בצורה דרמטית באיכות החיים והדרך היחידה לזהות אותו היא באמצעות בדיקה מקצועית. את הבדיקה ניתן לבצע בשיטות שונות בעקבות הפניה של רופא מטפל ורופא משפחה, או בשל תלונות של המטופל. ליקויי שמיעה עלולים להתעורר בכל גיל וחלקם גם בלידה. הם מזוהים בעיקר עם קשישים ומבוגרים בגיל השלישי, אך חשוב להקפיד על ביצוע הבדיקות בזמן על מנת לזהות אותם.

המטרה של הבדיקה היא לבחון האם קיימת פגיעה בסף השמיעה ומה רמת הפגיעה. במקרים מסוימים מתבצעת הבדיקה במטרה לזהות ולאבחן את אופי הפגיעה, את הגורם לה או את אופי הליקוי והחשד לליקוי. הבדיקות מבוצעות על ידי קלינאי תקשורת מוסמך ובעל רישוי ויש גם אפשרות לבחור בין סוגים שונים של בדיקות לפי ההיסטוריה הרפואית של הנבדק.

פרמטרים המשפיעים על המחיר של בדיקת שמיעה

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה תעלה הבדיקה:

א. סוג הבדיקה – אפשר לבצע בדיקה מקיפה, בדיקה התנהגותית ובדיקה אובייקטיבית. אפשרות אחרת היא לבצע אודיוגרמה, שהיא למעשה תרשים של תוצאות הבדיקות השונות. התרשים מציג את תוצאות הבדיקה לכל אוזן בנפרד והוא מאפשר מעקב אחר אפקטיביות של טיפולים בליקויי שמיעה מסוימים.

ב. סוג המכון – אפשר לבצע את הבדיקות במכון לבדיקת שמיעה של בית חולים ציבורי או במכוני שמיעה פרטיים. הפנייה למכוני שמיעה של בתי חולים ציבוריים היא בדרך כלל בעקבות הפניה של רופא משפחה. לעומת זאת, הפנייה למכונים פרטיים לא מותנית בהפניה והיא לבחירת כל אדם שסובל מליקוי שמיעה.

ג. הסדר עם קופת חולים או חברת ביטוח – במכונים פרטיים עם הסדר מול קופות חולים או חברות ביטוח ניתן לקבל הנחה של עשרות אחוזים על הבדיקה. הבדיקה מתבצעת בצורה זהה לחלוטין לזו שנערכת במכונים ללא הסדר, אך פערי המחירים גבוהים מאוד.

ד. בדיקות נלוות – יש מטופלים שסובלים כבר שנים רבות מליקויי שמיעה. הם מנצלים לעיתים את הביקור במכון שמיעה על מנת לבצע בדיקות נלוות, שגוררות תשלום נוסף, התשלום על הבדיקות הנלוות גם לא תמיד כלול בהסדר מול קופות החולים.

ה. רכישת מכשיר שמיעה – בחלק מהמכונים מציעים בדיקת שמיעה בחינם למטופלים שבסופו של דבר רוכשים מכשיר שמיעה. במקרים אלו הבדיקה היא אמצעי להניע את הלקוחות לפעולה ולעודד אותם לקנות את המכשיר.

 

טוובדיקת שמיעהח מחירים של בדיקת שמיעה

העלות הממוצעת של בדיקת שמיעה נעה בין 40 ש"ח במכוני שמיעה של בתי חולים ועד 200-400 ש"ח במכוני שמיעה פרטיים. בדיקות נלוות עולות עשרות עד מאות שקלים לפי צרכי הלקוח. הבדיקה לא יקרה ולכן מומלץ לבצע אותה לקבלת אינדיקציה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן