כמה עולה התקנת דוד שמש

כמה עולה התקנת דוד שמש?

אופן ההתקנה של דוד שמש יקבע במידה רבה את יעילותו ואת כמות הבעיות והתקלות שמהן נסבול. במאמר הבא נסביר איך מזהים התקנה מקצועית, מה משפיע על המחיר וכמה כל זה אמור לעלות

התקנה מקצועית היא תנאי לניצול היתרונות של דוד שמש. למרות שמדובר באמצעי חימום המים הנפוץ ביותר בישראל, אין שום דבר ליהנות ממנו מלבד להזמין אנשי מקצוע. את ההתקנה גם אי אפשר לבצע באופן עצמאי, כי היא מחייבת ניסיון ומיומנות. התקנת הדוד כוללת חיבור של הרכיבים השונים לצנרת המים והחשמל, שמירה על כללי בטיחות מחמירים והתאמת האביזרים הקיימים לצרכי הלקוחות.

הבעיה היא שיש המון אנשי מקצוע שמנצלים את חוסר הידע של הלקוחות כדי לגבות מהם מחיר מופרז על התקנת דוד שמש. הפתרון הוא להכיר את הפרמטרים שאמורים להשפיע על המחיר ולהשתמש בהם כדי להשוות בין שירותי התקנות שונים.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שאמורים לקבוע כמה תעלה לכם התקנת דוד שמש:

א. חבילת ההתקנה – התקנה אף פעם לא כוללת רק את ההרכבה של הדוד החדש. המחיר חייב לכלול בתוכו גם עלות הובלה, העלאת הדוד לגג ופירוק ופינוי הדוד הישן במידה וקיים כזה. אם קיבלתם הצעת מחיר על ההתקנה בלבד ובלי להתייחס לשאר השירותים, סביר להניח שמדובר באדם לא אמין ועדיף לבחור איש מקצוע אחר.

ב. אביזרים נלווים – העלות של ההתקנה כוללת בתוכה את אביזרי ההתקנה הבסיסיים ואת הצנרת והחיבורים. האביזרים הנלווים יכולים להיות אביזרי חובה שמבטיחים את פעילותו התקינה של הדוד, או אביזרים שאמורים לשפר את פעילותו אך אתם לא חייבים לקנות אותם. מומלץ לבקש מהמתקין להפריד בין עלות האביזרים ולדרוש הצעת מחיר מפורטת.

ג. תוספות בתשלום – כמו בשירותים אחרים של אנשי מקצוע, גם בהתקנת דוד שמש יש אפשרות לשלם בנפרד על תוספות מיוחדות. מעמד מגולוון למשל יעלה לכם 200-300 ש"ח בעת ההתקנה, בעוד בעלי גג רעפים יצטרכו לשלם עליו מחיר כפול. לשם השוואה, מאיץ חום שמולבש על המערכת החשמלית כדי להאיץ את מהירות החימום יעלה 150 ש"ח.

ד. נגישות של הגג – הרבה אנשי מקצוע קובעים את המחיר של ההתקנה לפי רמת הנגישות של הגג. אם הגג אינו נגיש ויש צורך בסיכון מסוים כדי להגיע אליו, ייתכן ותידרשו לשלם תוספת מחיר שמגלמת את המאמץ של אנשי המקצוע.

התקנת דוד שמש

טווח מחירים של התקנת דוד שמש

מחיר ממוצע של התקנת דוד שמש עומד נכון להיום על 3,500 ש"ח. סביר להניח שלא תשלמו פחות מ-3,000 ש"ח אם אתם רוצים לקבל שירות ברמה גבוהה, אך קחו בחשבון שדרישת תשלום של 4,000 ש"ח ומעלה כבר אמורה להדליק אצלכם נורה אדומה. מלבד המחיר, נסו לקבל המלצות על מתקינים אמינים וערבו חברים ובני משפחה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן