כמה עולה לקבל היתר העסקה לעובד זר?

היתר העסקה

אפשר לומר שאתם לא רוצים עובד זר, אתם צריכים עובד זר. מי שזקוק לעזרה סיעודית חייב לקבל אותה כמה שיותר מהר, אך יש כמה משוכות שצריך לעבור. אחת המשוכות היא הבירוקרטיה הסבוכה והמשוכה השנייה שאולי קשורה בה בקשר הדוק, היא המחיר. הנה כל הפרטים שאתם צריכים לקבל בנושא כדי להבין מה עליכם לעשות וכמה עליכם לשלם כדי שהעובד הזר יוכל להיות מועסק לפי החוק.

תכירו את כל התנאים

כדי להיות יכולים להעסיק עובד זר אתם חייבים להכיר היטב את כל התנאים. נקדים ונאמר שיש חברות שיכולות לסייע לכם בכל שלבי התהליך וכך אתם צריכים לעבור משימה הרבה פחות קשה והרבה פחות מסובכת, אך בכל זאת כדאי להכיר את התהליך כולו ואת כל השלבים וכך תוכלו להימנע מטעויות, שיכולות לעלות לכם בזמן יקר ובלא מעט כסף. התנאים להעסקת עובד זר ברורים מאוד ונועדו להסדיר את התחום הפופולרי הזה, כאשר עובדים זרים עוסקים בעיקר בעבודות סיעודיות. התנאים באים להגן על זכויותיו של העובד הזר ולמנוע מצבים סבוכים כמו בעיות רפואיות שיכולות להתעורר אצלו.

מהם התנאים?

אחד התנאים הכי בסיסיים הוא שמבקש היתר העסקה לעובד זר חייב להיות מעל גיל הפרישה. כמו כן, אותו אדם יכול להיות צעיר יותר מגיל הפרישה אם כי במצב כזה הוא יהיה זכאי לקבל היתר העסקה לאותו עובד זר רק לפי המצב שלו, כמו למשל נכה שזכאי לקצבה מביטוח לאומי או שהוכח כאחד שזקוק לעזרה סיעודית. אדם שמבקש היתר העסקה לעובד זר חייב לצבור 4.5 נקודות במבחן התלות ולעבור ועדה של ביטוח לאומי לשם ההוכחה הזו, מה שלא יעלה לכם כסף אך כן יעלה לכם בזמן ובירוקרטיה. יש עוד תנאים רבים שיקבעו מי יכול לקבל היתר ומי לא אך זה הזמן לדבר על המחיר שתצטרכו לשלם.

מי יכול למצוא לנו עובד זר?

כדי למצוא עובד זר עליכם לפעול באחת השיטות בכדי לאתר את המתאימים, כאשר אפשר להיעזר בחברות סיעוד שונות, אפשר להיעזר בלשכות פרטיות עם רישיון לעסוק בתחום זה ואפשר גם לבחור באופן עצמאי. חשוב לזכור שבחירה באופן עצמאי היא כמובן הזולה מבין כולם אך לא בהכרח היא תהיה בטוחה ולכן לא כדאי לפעול בשיטה זו אלא אם אתהיתר העסקהם מכירים עובד זר באופן אישי. התשלום לאותן חברות בעלות רישיון מרשות האוכלוסים וההגירה בכדי לתווך ולטפל בתחום העובדים הזרים יכול להיות בין מאות לאלפי שקלים, תלוי אם העובד ייבחר, מאין יגיע וכן הלאה.

אלו עוד תשלומים נצטרך לשלם?

  • כדי לקבל אשרת עבודה בישראל יש צורך לשלם אגרה לרשות ההגירה והאוכלוסין במשרד הפנים כאשר האגרה הזו תהיה חד פעמית ותעמוד על 300 שקלים. את 300 השקלים הללו אתם צריכים לשלם בהליך הוצאת הרישיון וגם בעת חידוש היתר העסקה שיש צורך לבצע כל 4 שנים. את התשלום הזה כמובן תצטרכו לשלם בעצמכם ללא קשר לקצבה שאתם מקבלים.
  • יש צורך לשאת בעוד תשלום של 175 שקלים למשרד הפנים כאשר העובד נכנס לארץ. סכום זה כמובן משולם על ידי המעסיק ולא על ידי העובד הזר בעצמו שזה עתה רק נחת בארץ. ניתן להיעזר בשירותי עורך דין עובדים זרים בהליך הביורוקרטי מול הרשויות השונות.

כמה נצטרך לשלם לחברות כוח האדם?

יש צורך לשלם עמלות לחברת כוח האדם על התיווך, כאשר העמלות הללו יכולות להיות גבוהות יותר משנדמה ולעמוד אפילו על 2000 שקלים. התיווך של החברה יכול להיות שונה בין חברה לחברה ולכן חשוב לבצע סקר שוק בנושא. חשוב לזכור כי התשלום של העמלה כולל גם אחריות לשנה שלמה כל שאם החברה מביאה עובד זר אחר לפני שחלפה שנה אתם לא צריכים לשלם גם עליו. הלשכה תגבה מכן גם דמי התקשרות בדמות תשלומים חודשיים ועבור שירותי ליווי, מעקב וסיוע בפתרון בעיות שיכולות לעלות בהעסקתו, עד 70 שקלים בחודש לכל היותר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן