PVC לבריכה

עלות כל סוג חיפוי נקבעת לפי חומרי הגלם שבהם משתמשים, גודל הבריכה ודרישות מיוחדות מצד הלקוחות. במאמר הבא נתמקד ביתרונות של חיפוי PVC לבריכה ונסביר למה כדאי לשלב אותו גם בחיפוי הבריכה הביתית

העלות הממוצעת של חיפוי PVC לבריכה פרטית עומדת על 200-350 ש"ח לכל מ"ר. מטבע הדברים, זהו טווח מחירים רחב מאוד שעשוי להטות את הכף. אם למשל מדובר על בריכת 10 מ"ר, המשמעות היא הפרשי מחירים גבוהים. בגלל שהפרשי המחירים גבוהים מאוד, חשוב לדעת מה משפיע עליהם ולא לברר רק את השורה התחתונה מבחינת העלות המצטברת.

מה משפיע על מחיר חיפוי PVC?

יש כמה גורמים המשפיעים על מחיר חיפוי PVC לבריכת שחייה. קודם כל, הרבה מאוד תלוי באיכות חומרי הגלם שבהם משתמשים. הטעות הנפוצה בהקשר הזה היא לבדוק רק את פערי המחירים בין PVC לבריכות לבין שימוש בבטון מוחלק, קרמיקה, פסיפס או צבע אפוקסי. אבל בפועל, גם בתוך כל קטגוריה קיימים פערי מחירים. אמנם PVC הוא חומר סינתטי ומלאכותי, אך ניתן לייצר אותו בהרכבים שונים שמשפיעים על המחיר ועל העלות.

גודל הבריכה והשפעתה על התקציב

אי אפשר להבין כמה עולה PVC לבריכה בלי להביא בחשבון את הגודל שלה. ככל שהבריכה גדולה יותר, כך התקציב יצטרך לעבור התאמות וההוצאה המצטברת תעלה גם כן. מצד שני, בבריכות גדולות דווקא ניתן למצוא בעלי מקצוע שיסכימו לתת הצעת מחיר נמוכה יותר על חיפוי PVC לפי כל מ"ר. בכל מקרה, כדאי לבדוק מראש מהי השורה התחתונה מבחינת המחיר – אבל בבריכות גדולות גם לא לחשוש להתמקח על העלות למ"ר.

דרישות אסתטיות

אחת המטרות בבחירת חיפוי PVC לבריכה היא ליהנות מהיתרון הדקורטיבי. את החיפוי ניתן לייצר במגוון רחב מאוד של צורות וצבעים, לכן הוא מתאים מאוד למי שרוצים ליהנות מבריכה מעוצבת ויוקרתית. הבעיה היא שככל שהדרישות האסתטיות של הלקוחות הופכות להיות מורכבות יותר, כך המחיר לכל יישום שכבת PVC לפי מ"ר עולה. 

תוספת מע"מ על הצעת מחיר מבעלי מקצוע

השאלה כמה עולה PVC לבריכה רלוונטית בכל רחבי הארץ. מצד שני, קיים פער מובנה של 17% בין מקומות שבהם משלמים מע"מ לבין אזורים שבהם לא משלמים את מס הערך המוסף. אז אם לדוגמא רוצים להוסיף PVC לבריכות באילת, זה אומר שניתן לחסוך מאות ואלפי שקלים על כל פרויקט. לשם השוואה, באזור המרכז כן משלמים את תוספת המע"מ וזו הוצאה לא מבוטלת.

לא רק המחיר קובע!

האמת היא שהמחיר הוא שיקול חשוב, אבל ממש לא היחיד שקובע. לא פחות קריטי לבדוק מה רמת הביצוע אחרי יישום של חיפוי PVC לבריכת שחייה, לקבל המלצות על החברה המבצעת ולברר גם לגבי תקופת אחריות. לעיתים קרובות מגלים לדוגמא שהמחיר ההתחלתי מאוד נמוך, אבל שאין אחריות על החיפוי ושכל נקב גורם לחור שדורש לאחר מכן את החלפת כל החיפוי מחדש. במקרים כאלה, הפעלת תקופת האחריות ללא ספק תחסוך זמן והוצאות.

איך בוחרים מי יבצע את החיפוי?

הדרך הנכונה ליהנות מהיתרונות של חומרי PVC בתור חיפוי לבריכה היא לבדוק את המפרט הטכני ואז להשוות בין בעלי מקצוע. יש לזכור שהחיפוי חשוב כדי לשמור על האיטום של הבריכה וגם על המראה שלו, לכן הוא יכול להיות השקעה משתלמת. כדי להשיג את המטרה, נותנים עדיפות רק לחברה שיש לה ניסיון עם חיפוי PVC.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן