כמה עולה איטום קירות חיצוניים?

איטום קירות חיצוניים

סוג הקיר, גודל השטח והצורך בפתרונות הרמה או סנפלינג הם כולם גורמים המשפיעים על המחיר של איטום קירות חיצוניים. בנוסף, חשוב לבחור בעלי מקצוע אמינים עם ניסיון ולבדוק איזה המלצות יש עליהם

המטרה של איטום קירות חיצוניים היא למנוע חדירת מים, רטיבות ונזילות. במקביל, האיטום מגן מפני חדירת חרקים, מכרסמים או מעופפים אל תוך חלל הפנים. אפשר לדעת שצריך לאטום את הקיר כאשר מזהים רטיבות או סדקים ואם רואים התפתחות של כתמי עובש. במקרים כאלה, יצירת קשר עם קבלן איטום מאפשרת לרכז את כל השירותים החשובים תחת קורת גג אחת.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

העלות של עבודות איטום אף פעם אינה אחידה אלא מושפעת מגורמים שונים. קודם כל, יש הבדל בין איטום קירות פשוטים ועשויים סיד לבין איטום קיר חיצוני מיוחד עם חיפוי אבן, קרמיקה, שיש, פסיפס וכן הלאה. ככל שהחיפוי מיוחד יותר, כך צריך להשתמש באמצעים משוכללים על מנת לחפות אותו בלי להסב לו נזקים. בשביל לבצע איטום קירות חיצוניים עם חיפוי מיוחד, משלמים קצת יותר וצריך להגדיל את התקציב.

מה הקשר בין גודל הקיר לבין העלות של איטום?

בשירות איטום קיר חיצוני מביאים בחשבון את גודל השטח. אמנם מתמחרים את העלות של איטום קירות חיצוניים לפי מ"ר, אבל מקבלים הצעת מחיר משתלמת על שטח גדול לעומת קטן. ככל שהשטח של הקיר גדול יותר, כמו למשל בבנייני מגורים משותפים, כך המחיר למ"ר יורד. במקרים של עבודות איטום בבתים פרטיים וצמודי קרקע לדוגמא, המחיר למ"ר עולה אבל המחיר של סך הפרויקט כמובן נמוך. 

הבדלים בין איטום חלקי או מלא

עבודות איטום מבוצעות בקירות, במרפסת, על הגג ועוד. בכל אחד מהמקרים האלה, צריך לבחור בין איטום חלקי לבין איטום מלא. המטרה של איטום חלקי היא להתמקד בתיקונים נקודתיים, כמו לדוגמא באזורים שבהם יש סדקים בקיר החיצוני או מקור לנזילות. לעומת זאת, איטום מלא יהיה נרחב יותר ולכן יחייב הוצאה יחסית משמעותית. בשביל לבחור את סוג האיטום המתאים, מתייעצים עם קבלן איטום אמין.

מתי צריך להשתמש בשירותי סנפלינג או במות הרמה?

שימוש בסנפלינג, במות הרמה או ציוד אחר לעבודה בגובה מתומחר בנפרד. את הציוד הזה צריך לשלב בפרויקט של איטום קירות חיצוניים במידה ומדובר על בניינים רבי קומות או אם אין נגישות לאזורים הגבוהים. בגישה מוגבלת משתמשים בשירותי סנפלינג שמקפיצים את המחיר, אבל היתרון הוא שיודעים שלא יהיו עוד נזילות או כתמי רטיבות ועובש בתוך הבית. בכל מקרה, איטום קיר חיצוני בסנפלינג מייקר את הפרויקט בטווח של 1,500-2,00 ש"ח.

מה טווח המחירים המקובל בתחום?

העלות של איטום קיר יכולה להתחיל במחיר של 100-190 ש"ח לכל מטר רץ, אבל להגיע עד ל-350 ש"ח למ"ר אם המצב של הקיר קשה ואם החיפוי מורכב ומסובך. במידה ומדובר בקיר קטן, צריך להתייעץ עם הקבלן גם לגבי האופן שבו הוא מתמחר את הפרויקט ולוודא שהוא עולה בקנה אחד עם המקובל בתחום ובענף.

איך בוחרים קבלן איטום?

העלות של איטום הקיר היא אמנם גבוהה אבל משתלמת. כמו כן, צריך להסתכל גם על הניסיון של הקבלן ולא רק על המחיר שהוא גובה. בסופו של דבר, חשוב יותר שהאיטום יהיה איכותי ויחזיק מעמד זמן רב מאשר שהוא יהיה זול. לכן, קבלני איטום לעבודות על קירות וגגות בוחרים רק לפי מספר שנות הניסיון וההמלצות שיש עליהם מלקוחות מרוצים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן