רוזטות

העלות של מוצרי נירוסטה, ברזל ואלומיניום נקבעת לפי פרמטרים שונים: מידות, עיצוב והתאמה אישית לצרכים של קהל היעד והלקוחות. בנוסף, חשוב להשוות בין המוצרים גם לפי המחיר וגם לפי שיקולים אחרים שמשפיעים על עמידות בפני קורוזיה וחלודה

רוזטה היא אלמנט אדריכלי שמבוסס על עיטור מיוחד ויכול להיות עשוי פולימר, נירוסטה, ברזל, פוליאוריטן ועוד. מבחינה פונקציונאלית, התפקיד שלו הוא להסתיר פגמים שנוצרו עקב התקנה של מערכות אינסטלציה. עם זאת, האלמנט הוא חלק בלתי נפרד מברזים, אסלות מודרניות, מעקות ועוד. כמו כן, ניתן למצוא את האלמנטים השונים על קירות או תקרות ואפילו לצד גופי תאורה או שנדלירים תלויים.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

העלות של רוזטות אינה קבועה אלא דיאנמית. ראשית, היא מושפעת מסוג חומרי הגלם שבהם השתמשו כדי לייצר אותה. רוזטות לתקרה לדוגמא צריכות להיות חזקות והקיבוע שלהן מבוצע באמצעות לחץ או הברגה, לכן המחיר גבוה יותר לעומת אלמנטים מברזל שהתפקיד שלהם הוא אסתטי בלבד. אם רוצים לקבל הצעת מחיר מסודרת ולוודא שהיא מנומקת והגיונית, כדאי לעשות את זה עם בחירה נכונה של אלמנטים מתאימים.

מה הקשר בין המידות לבין המחיר?

רוזטות לברזים יכולות לשמש בתור אמצעי לכיסוי נקודת החיבור שלהם אל הקיר. במקרים כאלה אפשר לבחור את הקוטר לפי המידות של הברז ולפי סוג החיבור שמבצעים. ככל שהמידות גדולות יותר והקוטר רחב, כך המחיר עולה. מצד שני, לא כדאי לנסות לחסוך בהוצאות ואז לגלות שהקוטר אינו מתאים. לכן הפתרון הוא להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי מחירים נוחים שניתן להשיג על רכישת כמה אלמנטים שונים בעת ובעונה אחת.

עיצוב של חלל הפנים

סוגים שונים של רוזטות יכולים להשתלב כחלק מסגנון העיצוב של חלל הפנים. אמנם מדובר על אלמנט אדריכלי יחסית קטן, אבל הוא עדיין בולט ביחד לשאר המרכיבים שיש בכל בית או דירה. בהקשר הזה, ההשפעה העיקרית נובעת מהנראות של חומרי הגלם ולא בהכרח מהתפקוד שלהם. זה לדוגמא מה שמשפיע על עמידות גבוהה של רוזטות נירוסטה מפני הצטברות חלודה – אבל גם הופך סוגים שונים של רוזטות לברזים לפתרון עמיד בפני לחות וקורוזיה. 

דגם פרימיום ברמת גימור גבוהה 

הבדלי המחיר הכי משמעותיים באים לידי ביטוי בהבדלים בין דגמים בסיסיים לבין דגמי פרימיום של רוזטות. דגמי הפרימיום עשויים למשל פוליאוריטן ומייצרים אותם עם חיתוך לייזר מתקדם, כאשר המטרה היא להגיע לרמת גימור גבוהה. מטבע הדברים, זה מייקר את הדגמים ועשוי להטות את הכף גם מבחינת הלקוחות. אם רוצים לשלב את הדגמים האלה בעיצוב חלל הפנים של הבית או הדירה, כדאי להשוות אותם לרוזטות מפולימר או פוליסטירן ולדגמים בעיטור פשוט וגם זול יותר. 

האם זה כולל התקנה?

החלפת אלמנטים מברזל יכולה להתבצע בצורה עצמאית או על ידי הזמנת בעלי מקצוע. את ההתקנה של רוזטות לתקרה לדוגמא עדיף לבצע עם מתקין מיומן, כדי למנוע מצב שבו גוף התאורה חלילה נופל. אבל אם רוצים רק להחליף רוזטות לברזים קיימים, ניתן לחלוטין לעשות את זה לבד ולחסוך בהוצאות. בכל מקרה, בודקים מראש האם העלות של כל אלמנט כוללת התקנה וכמה זמן אחריות מקבלים עליה. 

טווח מחירים מקובל

רוזטה לדלת עשויה פלדה תעלה 90-150 ש"ח, בעוד דגמי פרימיום מעוצבים יכולים להגיע למחיר של 250-500 ש"ח. לשם השוואה, בקטלוג של מוצרי פרזול יש גם דגמים פשוטים יחסית בגימור טבעי שעולים כמה עשרות שקלים וניתן להזמין אותם אונליין.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן