מנדף למסעדה

סוג המנדף ומידת ההתאמה שלו לאזור שבו עומדים להשתמש בו משפיעים בצורה דרמטית על המחיר. במאמר הבא נשווה בין סוגים שונים של מנדפים ונציג את טווח המחירים המקובל של מנדף למסעדה עם התקנה מקצועית

מנדף מונע הצטברות עשן, אדים וריחות לא נעימים. בנוסף, יש מקומות שבהם חובה להתקין אותו. כך למשל אי אפשר לקבל רישיון עסק להפעלת מסעדה בלי להתקין מנדף מתאים. את המתקין חובה להתקין על פי התקן ולאחר מכן צריך גם לתחזק אותו מבחינת ניקיון, הסרת שאריות שומן למניעת התלקחות, החלפת מסננים ועוד.

הבדלים בין סוגי מנדפים

השוואה בין סוגים שונים של מנדפים למסעדות מגלה פערי מחירים של עשרות אחוזים. קודם כל, אפשר לראות למשל הבדל בין מחיר מנדף למסעדה ללא ארובה לבין מנדף עם ארובה. שנית, צריך להשוות בין התקנת מנדפים למסעדות קטנות עם מטבחים קרים בלבד – לעומת מנדפים שמיועדים למטבחים תעשייתיים. בהתקנת מנדף למסעדה מחיר הוא כמובן שיקול חשוב, אבל לא היחיד שקובע.

הבדלים בין מנדף חדש ויד שנייה

יותר ויותר בעלי מסעדות משווים כיום בין סוגי מנדפים לפי המצב המכאני שלהם. במילים אחרות, כאן המטרה יכולה להיות ניסיון לחסוך בהוצאות באמצעות מנדף יד שנייה – אבל בלי להתפשר על המפרט הטכני שלו. אם למשל קונים את המנדף ממסעדה שפשטה את הרגל ומוצאים דגם חדש יחסית במחיר זול, זה יכול לסייע לחסוך בהוצאות. מנגד, אין לזה השפעה על מחיר ההתקנה.

תמחור מנדף עם התקנה 

מחיר התקנת מנדפים למסעדות אמור להיות מגולם בתוך הצעת הרכישה. למעט מקרים מסוימים שבהם אין נגישות למיקום ההתקנה או שצריך לשלם תוספת בגין דרישות מיוחדות מצד הלקוחות, אפשר לקבל הצעה שכוללת בתוכה גם את המנדף וגם את ההתקנה. בכל מקרה, התקנה מקצועית זה לא משהו שצריך להתפשר עליו.

החשיבות של התקנה מקצועית

הנה כמה יתרונות שאותם ניתן להשיג רק אם יודעים כמה עולה מנדף למסעדה ולאחר מכן משאירים מקום בתקציב להתקנה מקצועית:

  • התקנה לפי התקן והחוק
  • שיפור אפקטיביות המנדף
  • התקנה שמונעת תקלות, בעיות, בלאי ושחיקה
  • התקנה זריזה להפעלה מהירה של המסעדה
  • אפשרות להתקנה עם שירותי החלפה וניקוי מסננים ופילטרים

מה הקשר בין גודל למחיר?

גודל המנדף משפיע על המחיר ועל מורכבות ההתקנה. מנדפים קטנים יתאימו לבתי קפה, מטבחים פרטיים או מטבחים מסחריים של בתי עסק בלבד, בעוד מנדפים גדולים יהיו הפתרון היחיד שרלוונטי למטבח בבית מלון, מסעדה גדולה וכן הלאה. מבחינת המפרט עצמו, בוחרים את גודל המנדף לפי מספר שעות פעילות המטבח. 

טווח מחירים של מנדפים למסעדות

את התשובה לשאלה כמה עולה מנדף למסעדה אפשר לקבל על בסיס טווח ולא בסכום קבוע. כך למשל מנדפים יד שנייה במצב טוב יכולים לעלות 9,000-12,000 ש"ח, בעוד מנדפים חדשים ומשוכללים עם אחריות לתקופה ארוכה כבר יעלו 15-40 אלף ש"ח. מבחינת בעלי מסעדות בפרט ובעלי עסקים בכלל, החדשות הטובות הן שהמנדף הוא הוצאה מוכרת וניתן לקזז בגינו את חבות המס.

על מה אסור להתפשר?

השאלה כמה עולה מנדף למסעדה, אבל היא לא היחידה. אסור להתפשר על התקנה מקצועית ובעיקר צריך לוודא שמשתמשים במסננים איכותיים. לכל מנדף יש מסנן אחר שיכול להיות מיועד לגזים, מוצקים ונוזלים והוא אמור גם למנוע חדירת חלקי פיח ואדים של שמן. מסנן טוב מייקר את המחיר, אבל שווה את ההשקעה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן