סולר לתחבורה

המחיר של סולר לתחבורה תלוי בגורמים כמו מע"מ, מיקום גיאוגרפי וכמויות. בנוסף, ניתן כיום להזמין כמויות גדולות של סולר ולהשיג אותו בהנחה. מלבד המחיר, חשוב להשוות בין שירותי הקצאת ואספקת סולר על פי איכות הדלק והתקן שבו הוא עומד

השוואה בין שירותי אספקת סולר מחייבת התייחסות לפקטור של המחיר. מצד אחד, יותר חשוב שהסולר יהיה איכותי ולא יגרום נזקים לכלי התחבורה. מצד שני, זה לא אומר שצריך לשלם מחיר גבוה מדי שחורג מהטווח המומלץ על ידי חברות הדלק. הפתרון הוא להשוות בין מחירים גם לפי העלות הסופית ללקוח וגם לפי הפרמטרים המשפיעים עליהם.

מחיר ממוצע של סולר – כל מה שצריך לדעת

נכון להיום, המחיר המקסימאלי עבור אספקת סולר לתחבורה עומד על 9.67 ש"ח לליטר בכל הארץ ועל כ-8.6 ש"ח לליטר באילת. אבל אם בודקים את זה לעומק, רואים פערי מחירים של עשרות אחוזים. הסיבה לכך היא שהמחיר הממוצע של הסולר נקבע לפי גורמים כמו מע"מ ולפי מיקום גיאוגרפי. ככל שהתחנה שבה מקבלים את הסולר נמצאת במיקום מרכזי יותר, כך המחיר ליטר יעלה. כמו כן, יש פער מובנה של 17% בגלל המע"מ באילת לעומת שאר אזורי הארץ. 

מה הקשר בין הכמות למחיר?

מחיר סולר לתחבורה נקבע גם לפי המחיר. ככל שמתאמים אספקת כמויות גדולות יותר של סולר, כך המחיר לליטר יורד. אספקה בכמויות גדולות יכולה להיות רלוונטית למשל עבור חברות הסעות, ציי רכב, חברות הובלות, מפעלים וכן הלאה. בנוסף, אספקה בכמויות גבוהות מתאימה גם לגופים צבאיים מסוימים. בכל אחד מהמקרים האלה, בודקים כמה יעלה הסולר לפי ליטר ואז משווים את המחיר להזמנת סולר בכמויות גדולות.

השוואת מחירים – על מה צריך להסתכל?

במהלך השוואת מחירים סולר לתחבורה כדאי להתמקד בתקן ובאיכות. אפשר למצוא למשל המון סוגים שונים של סולר תחבורה במחיר מאוד נמוך, אבל לאחר מכן לגלות שהוא מדולל. אם הסולר מדולל ולא מספיק איכותי, הוא יגרום המון נזק. במקרים כאלה לא משתלם לחסוך בהוצאות, כי המשמעות עלולה להיות נזק בלתי הפיך לרכב. 

מי מספק את הסולר?

עוד פרמטר שניתן להסתכל עליו כאשר בודקים מחיר סולר לתחבורה הוא מי החברה שאחראית על האספקה. חברה מקצועית תאפשר אספקה של סולר איכותי בהתראה קצרה, בפריסה גיאוגרפית רחבה ובאופן שמתאים לדרישות מיוחדות של הלקוחות. לעומת זאת, חברה קטנה עשויה להציע מחיר נמוך משמעותית לעומת המקובל בתחום ובענף – אבל הלקוחות יצטרכו לחכות הרבה זמן עד שהאספקה תתבצע.

מחיר נמוך כדגל אדום בתחום של אספקת סולר לתחבורה

היכרות עם מחיר סולר לתחבורה חשובה גם בגלל שהיא עוזרת לחסוך בהוצאות וגם משום שהיא מסייעת לזהות סולר איכותי. האינטרס של כולנו הוא לשלם פחות ולקבל יותר, אבל צריך לדעת מה המחיר הממוצע המקובל בתחום ובענף. אם נקבל מחיר נמוך משמעותית מהמחיר הזה, זה חייב להדליק נורה אדומה לגבי איכות הסולר. במידה והמחיר מאוד גבוה, כדאי לשאול את הספק מה הסיבות לכך.

כיצד חוסכים בהוצאות על אספקת סולר איכותי?

מלבד הזמנת כמויות גדולות כדי לחסוך את המחיר לכל ליטר סולר, ניתן לנסות להתמקח מול החברה שמספקת אותו. אפשרות אחרת היא לגלות גמישות מסוימת מבחינת התאריכים. בדרך כלל יקר יותר להזמין את הסולר בתקופות הביקוש כמו הקיץ והחגים, אבל זול יותר לעשות את זה בחורף. מנגד, סולר שמיועד להסקה יתומחר הפוך: הוא יהיה יקר בחורף אבל זמין בקיץ.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן