סוככי מסך

השוואת מחירים בין דגמים שונים של סוככי מסך מגלה פערים גבוהים של עשרות אחוזים. במאמר הבא נסביר מה משפיע על המחיר, איך חוסכים בהוצאות בלי להתפשר על איכות הסכך ומה היתרונות של מסך גלילה לעומת האלטרנטיבות

סוכך מסך למרפסת מונע חשיפה ישירה לשמש ומאפשר לשלוט בצורה מלאה בתאורה הטבעית שחודרת לחלל הפנים. במקביל, מסך גלילה שמאפשר שליטה בתריסים גם עוזר לשמור על פרטיות ומייצר תחושת ביטחון. באמצעות סוככי מסך למרפסת ניתן להשביח את הערך של הנכס בעשרות אחוזים ולכן מדובר בהשקעה משתלמת ולא בהוצאה רגילה, אבל המחיר אינו קבוע אלא דינאמי.

סיבות לפערי מחירים בין סוככים

הסיבה לכך שקיימים פערי מחירים של עשרות אחוזים בין סוגים שונים של סוככי מסך למרפסת קשורה למגוון הדגמים. כמעט כל דגם של מסך גלילה מגיע למשל במפרט טכני מעט שונה, מה שמשפיע על המחיר ועל עלויות הייצור והשיווק. חוץ מזה, פערי המחירים נובע מכך שצריך להסתכל בנפרד על עלות הרכישה של מסכי גלילה לעומת כמה יעלה להתקין אותם.

גודל הסוכך 

סוכך מסך רגיל מגיע בגודל סטנדרטי של 2X2 או 3X2 מטר. זה אומר שאם רוצים לשלב במרפסת מסכי גלילה גדולים יותר, צריך לשלם על זה בהתאם. התשלום יהיה בגין תוספת המחיר על הסכך עצמו ועל ההתקנה. בשביל לבדוק את פערי המחירים בין סוככים, מסתכלים על הגודל והמידות ואז על המפרט.

מה בודקים במפרט הטכני של הסוכך?

כמעט לכל מסך גלילה יש מפרט טכני מעט שונה. באמצעות המפרט הטכני ניתן לדעת מה איכות חומרי הגלם שבהם השתמשו על מנת לייצר מסכי גלילה, עד כמה הם עמידים בפני תנאי האקלים הקיצוניים בישראל, האם הם מתאימים לכל סוג של מרפסת, עם איזה סגנון עיצוב הם מתכתבים וכן הלאה. בשביל ליהנות מהיתרונות של סוככי מסך למרפסת גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, כדאי לתת עדיפות למפרט מתקדם ואיכותי – גם אם המחיר יהיה מעט גבוה יותר.

מה טווח המחירים המקובל בתחום?

המחיר של סוככי מסך למרפסת מתחיל בטווח ממוצע של 2,500-3,000 ש"ח. זהו המחיר לסוכך בגודל סטנדרטי, כאשר מסכי גלילה גדולים יותר יכולים להגיע למחיר של 5,000 ש"ח ומעלה. המחירים אינם כוללים התקנה אבל הם כן רלוונטיים גם למרפסות של בנייני מגורים משותפים וגם לגינה של בית פרטי. בכל אחד מהמקרים האלה, הדבר החשוב שצריך לבדוק הוא גם את המחיר של הסוכך וגם את שאר הפרמטרים.

לא רק המחיר קובע

הכי חשוב לתת עדיפות לסוככי מסך שמסוגלים לעשות עבודה טובה מבחינת הצללה. בשביל להבטיח את האמינות של הסוכך, בודקים מי החברה שמייצרת אותה ואיזה תקופת אחריות היא מציעה. לאחר מכן, מקבלים המלצות על מתקין מקצועי. כך למשל הטעות הנפוצה היא לנסות לחסוך בהוצאות על ידי התקנה עצמאית של הסוכך, אבל זה עלול לגרום יותר נזק מאשר תועלת. במקום זה, מה שעושים הוא להסתכל על המחיר של הסוכך ביחס לתמורה שמשיגים מהתקנה מקצועית שלו.

מהן אפשרויות ההצללה הקיימות?

אי אפשר להשוות מחירים בין סוככים בלי להסתכל על פתרונות ההצללה הקיימים ועל ההבדלים בין האפשרויות שעל הפרק. כך רואים לדוגמא שקיים סוכך אנכי שחוסם את קרני השמש מהחזית והוא גם הנפוץ ביותר, אבל יש סוככים שמותקנים לרוחב ומיועדים בעיקר למטרות דקורטיביות. אחרי שמגדירים את אופי השימוש הרצוי, קל יותר לבחור בין סוככים ולדעת באיזה דגם להתמקד.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן