כמה עולה מזגן

גז מזגניםמזגן הוא אחד המוצרים החשמליים הפופולאריים ביותר בישראל. במדינה עם מזג אוויר ים תיכוני חם, לח וקיצוני כמו שלנו, אי אפשר להסתדר ללא מזגן איכותי ברמה גבוהה. מצד שני, לא כולם יודעים כמה עולה מזגן, ומה הדרך הנכונה לרכוש אותו.

ניתן למצוא פערים של מאות שקלים בין מזגנים תוצרת חברות שונות. רכישה של מזגן היא הוצאה לא פשוטה, בעיקר כאשר מחליטים לשפץ את הבית או נכנסים לדירה חדשה. הדרך הנכונה להיערך לקראת ההוצאה הזו היא להבין אילו פרמטרים משפיעים על מחיר המזגן, מה ההבדל בין דגמי מזגן, ואיך כדאי לבצע את הסינון.

סוגי מזגנים ויצרנים

סינון בין מזגנים וחיפוש תשובה לשאלה כמה עולה מזגן מתחילים בהגדרה של סוג המזגן הרצוי. אלו הסוגים מתוכם ניתן לבחור:

– דו מאייד
– מוסדי
– מיני מרכזי
– מסחרי
– נייד
– עילי
– תלת מאייד

בחירה בסוג המזגן היא פונקציה של צרכים, תקציב ודרישות. עסק גדול, מפעל ומחסנים זקוקים למזגנים מוסדיים עם מערכת מסועפת ומורכבת של צינורות ופתחי אוורור. לעומת זאת, החלפת מזגן בחדר השינה יכולה להסתיים עם רכישה של מזגן נייד או מיני מרכזי. יש משמעות גם ליצרן של המזגן, אך בכל הנוגע אל סוג המזגן אין הבדל בין מזגני מיצובישי, תדיראן, אלקטרה או חברות נוספות.

 

מרכיבים המשפיעים על מחיר המזגן

מלבד סוג המזגן והיצרן, להלן מרכיבים קבועים המשפיעים על השאלה כמה עולה מזגן:

א. דירוג אנרגטי – זהו דירוג הקובע עד כמה המזגן ידידותי לסביבה וצורך אנרגיה. ככל שהדירוג גבוה יותר, כך נמנעת פגיעה בסביבה, וההוצאות החודשיות על חשמל יורדות בצורה משמעותית. דירוג אנרגטי A הוא הגבוה ביותר בעוד דירוג אנרגטי G מציין רמה נמוכה של חיסכון.

ב. טכנולוגיית אינוורטר – בשנים האחרונות החלו הרבה יצרני מזגנים להציע ללקוחות את טכנולוגיית אינוורטר. הטכנולוגיה הזו מאפשרת ניצול טוב יותר של משאבי האנרגיה עבור המזגן, תוך כדי קירור שטחים גדולים ללא הפסקה. באופן כללי, מזגן עם טכנולוגיית אינוורטר צפוי לעלות יותר ממזגן רגיל ופשוט.

ג. עוצמה – אי אפשר לשאול כמה עולה מזגן מבלי להתייחס אל העוצמה שלו. את העוצמה מודדים על פי כ"ס, כאשר מזגנים קטנים עובדים על 1 כ"ס, ויש מזגנים עוצמתיים במיוחד עם מעל 4.5 כ"ס.

ד. סינונים נוספים – היצע רחב של מזגנים עומד בפני לקוחות המעוניינים לשפר את איכות החיים. סינונים נוספים בין מזגנים אפשר לבצע על פי תפוקת קירור וחימום, מדינת הייצור ומאפייני טיימר או שעון שבת.

לסיכום, אין תשובה אחת לשאלה כמה עולה מזגן, אך יש דרכים להבטיח רכישה של מזגן מוצלח. המטרה היא לרכוש מזגן שישרת את דיירי הבית או העסק לאורך זמן ארוך ככל האפשר.

נכתב באדיבות מזגני מיצובישי, בית המזגן ת"א

אולי יעניין אותך לקרוא גם כמה עולה אייפד

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן