כמה עולה שולחנות סלון מעץ?

שולחנות סלון מעץ

עץ הוא חומר גלם מושלם לבניית סוגים שונים של רהיטים ובעיקר שולחנות. במאמר הבא נסביר מה היתרונות של שולחנות כאלה, איך בוחרים אותם ובאיזה נתונים כדאי להתמקד בשביל להבטיח השקעה משתלמת לשנים רבות

שולחנות סלון עשויים בדרך כלל עץ מלא או פורניר. השימוש בעץ אידיאלי עבור בניית שולחן כי הוא אמין, משתלם ואסתטי. באמצעות שולחן עץ ניתן לשדרג את סגנון העיצוב הכפרי של כל חלל הפנים, או לייחד אותו לעומת חדרי השינה וחללי האירוח במטבח. בנוסף, שולחנות סלון מעץ מאוד נוחים לתחזוקה וקל לנקות אותם.

שולחן עץ מתאפיין במראה חם שמתכתב עם הצרכים של בני המשפחה או האורחים. לרוב הוא כולל משטח עליון שיכול להיות במבנה אובלי, עגול, מרובע, משולש ועוד. כמו כן, אפשר להשוות בין סוגים שונים של שולחנות על מנת לתת עדיפות לפתרונות ריהוט מודולאריים: כאלה שמורכבים מכמה שולחנות שונים שאותם ניתן להזיז לפי הצורך.

מה צריך לבדוק לפני שבוחרים שולחנות מעץ?

השוואה בין סוגים שונים של שולחנות סלון מעץ עלולה להיות משימה מורכבת. בגלל שיש היצע רחב של אפשרויות לבחור מתוכן, צריך לדעת במה להתמקד ואיזה מידע לאסוף. בהקשר הזה, יש לפחות 3 דגשים מרכזיים:

  • עומס מרבי – מאוד חשוב לקרוא היטב את הנחיות היצרן ואת המפרט הטכני המלא, על מנת לדעת מה העומס המרבי שאותו מותר לשים על השולחן. בדרך כלל העומס למשטח עליון לשולחן עץ הוא 20 ק"ג, מה שאומר שהוא מספיק לרוב השימושים הרגילים של המשפחה. אבל במקרים מיוחדים, אפשר לבדוק עומס מרבי גבוה יותר עם שולחן מעץ מלא.
  • חומרים וטיפול – השוואה בין חומרי גלם שונים שבהם משתמשים על מנת לייצר שולחנות סלון מעץ משפיעה על המחיר ועל העמידות שלהם. כמו כן, היא קובעת מהן הנחיות הטיפול והתחזוקה בכל סוג של עץ. אם למשל מדובר על חלק עליון עשוי MDF עם ציפוי לכה אקרילית שקופה, הטיפול המומלץ יהיה מבוסס על ניקיון במטלית לחה בלבד. לאחר מכן, ניתן לייבש במטלית רכה ונקייה ובאותה הזדמנות לבדוק באופן קבוע שכל הרכיבים מהודקים היטב על מנת להדק אותם שוב במידה ויש בכך צורך.
  • מידות – אי אפשר לבחור שולחנות סלון מעץ בלי להשוות בין הדגמים לפי המידות. לא תמיד השולחן הכי גדול הוא גם הכי מתאים, כי יותר חשוב שהוא ישתלב בצורה נכונה ואלגנטית בחלל הפנים של הסלון. לכן בודקים ספציפית את המידות של השולחן מבחינת אורך, רוחב וגובה, אבל גם בודקים כמה מקום יש בינו לבין שאר הרהיטים: מערכות הישיבה, הכורסא או הספה. עקרונית, ההמלצה של מעצבי פנים היא להשאיר מרווח של 30 ס"מ לפחות על מנת שכל הפריטים בסלון יהיו נגישים.

כמה יעלה לנו שולחנות סלון מעץ?

פערי המחירים בין סוגים שונים של שולחנות סלון מעץ עשויים להגיע לעשרות אחוזים. שולחן קפה קטן עשוי עץ יעלה 300-800 ש"ח, אבל שולחן גדול מעץ מלא כבר יעלה אלפי שקלים ומעלה. ככל שחומרי הגלם איכותיים יותר, כך המחיר מזנק – אבל השולחן יהיה עמיד לתקופה ארוכה.

כמו כן, ניתן לחסוך בהוצאות על ידי בחירת שולחנות סלון מעץ עם פתרונות אחסון. אם משתמשים במגירות או במדפים ייעודיים שיש מתחת לשולחן כדי לשמור כתבי עת, פריטים וספרים, אפשר לחסוך בהוצאות על ארונות. בכל מקרה, כדאי לתת עדיפות לעץ כי הוא עמיד, ניתן לחידוש ומיחזור ומהווה אלמנט קריטי בסגנון עיצוב כפרי.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן