כמה עולה עבודתה של משאית ביובית?

משאית ביובית

מפלצת מתכתית באמצע הרחוב

מידי פעם אנו שומעים רעשים מחוץ לבית ובוחרים להתעלם. לפעמים אנחנו מחליטים דווקא להוציא את הראש מהחלון כדי לראות מה העירייה החליטה לעשות הפעם ברחוב שלנו. אנחנו מופתעים לגלות מכשירים מוזרים ומפלצתיים ולא תמיד אנחנו מבינים מה הם עושים, כשלפעמים אנחנו רואים משאית ביובית עצומה עשויה ממתכת שמשתלשל ממנה צינור ישר אל פתח הביוב ממש ליד הבית שלנו. מה בעצם עושה אותה ביובית תוהים לא מעט אנשים ועד כמה היא הכרחית? תתפלאו לגלות שביובית מבצעת עבודה די פשוטה אך אין לה תחליף.

 

כיצד פועלת משאית ביובית ומהם תפקידיה?

• ביובית מבצעת עבודה מאוד פשוטה, היא שואבת. היא מחדירה צינור ארוך שמגיע עד לתחתית הביוב ומסוגלת לשאוב בצורה זו הצפות רבות שקורות בביוב וגם לפתוח סתימות קיימות. כל חברת שאיבה או אינסטלציה מחזיקה משאית ביובית אחת ככל הנראה כיוון שמדובר בכלי יקר מאוד לאין שיעור. סתימות מסובכות לא נוצרות בין לילה והתהליך הוא הדרגתי. ביובית לא רק פותרת את הבעיות אלא גם מונעת אותן על ידי שטיפה על בסיס קבוע של הצינורות בלחץ גבוה. הודות ללחץ זה ניתןמשאית ביובית לשטוף גם הסתעפויות של הצינורות הכי קטנים גם אם הצינור לא מגיע עד אליהם.
• ביובית לא רק מהווה הכלי היחידי לסוג בעיות מסוים כמו סתימות קשות ביותר אלא פותרת את הבעיות במהירות מקסימלית. ללא ביובית פתיחת סתימות גם אם הייתה אפשרית הייתה לוקחת זמן רב, כוח אדם גדול ועלות גבוהה מאוד. הביובית ממקסמת את התפוקה שלנו בצורה מיטבית ופותחת כל סתימה ביעילות מרבית. שירותי ביובית נפוצים מאוד הודות לסתימות רבות שקורות על בסיס יום יומי ובלעדיה, קשה לראות איך נוכל לחיות אורח חיים תקין עם מערכת ביוב איכותית. חשוב לציין שמשמעות ביוב תקין היא לא רק אסתטית ומעבר לריח שקורה בעת הצפה יש סכנה תברואתית להופעת מזיקים וחשיפה למחלות.

כמה עולה משאית ביובית?

ישנן ביוביות רבות ומגוונות ולכן המחיר של כל אחד ומחיר שירותיה משתנה מאוד. ישנן ביוביות עד 7.5 טון וישנן ביוביות גדולות יותר של 12 טון ואפילו 32 טון. עלות שירותי ביובית משתנה בהתאם להיקף עבודתה ונע בין כמה 400 שקלים ועד כמה אלפי שקלים לפעולה בודדת. המחיר מושפע גם מחומרת הבעיה והזמן הדרוש לפתירתה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן