כמה עולה דוד חשמל?

דוד חשמל

עלות דוד חשמל ממוצעת אינה קבועה אלא מושפעת ממגוון פרמטרים, כמו למשל נפח, יצרן ואביזרים משלימים. בנוסף, חשוב לבחור דוד גם לפי המחיר שלו וגם לפי האיכות ותקופת האחריות

השוואה בין סוגים שונים של פתרונות חימום מים מגלה את היתרונות המובהקים הקיימים בדוד חשמלי. ראשית, הוא יעיל לכל אורך השנה ואינו תלוי בחשיפה ישירה לשמש כדי לייצר אנרגיה שלאחר מכן גם תביא לחימום המים. שנית, צריכת האנרגיה לדודים חדשים כאלה מדורגת גבוה ולכן היא חוסכת בהוצאות. חוץ מזה, הדוד יכול להיות פתרון אידיאלי עבור דירות מגורים בבניינים משותפים או בתים שנמצאים באזורים שבהם החשיפה לשמש מוגבלת.

מה משפיע על דוד חשמל מחיר?

הבעיה מתחילה בזה שמחיר דוד חשמל אינו קבוע אלא דינאמי. בפועל, הוא מושפע מהמון פרמטרים. כאשר יש גורמים שונים המשפיעים על המחיר, יכול להיות שהצעה מסוימת שאותה נקבל לא תהיה רלוונטית. אז באופן כללי, צריך להיערך למחיר 1,800-3,500 ש"ח. מכאן והלאה, ניתן לבחון כל הצעה לגופה באמצעות התייחסות למספר שיקולים מרכזיים.

מה הקשר בין הנפח לבין המחיר?

נפח מיכל המים והדוד הם הפקטור העיקרי שמשפיע על המחיר שלו. באופן כללי, החישוב מתבצע לפי מספר הנפשות במשפחה. כך למשל נהוג לחשב צריכת מים של כ-20-30 ליטר ליום לאדם, מה שיהפוך דוד חשמל 60 ליטר מחיר לאטרקטיבי לזוג. לעומת זאת, בבחירת דוד חשמל 80 ליטר מחיר מסוים יכול להיות רלוונטי למשפחה עם ילד אחד – בעוד מכל מים 120 ליטר או אפילו 200 ליטר יתאים למשפחות גדולות יותר.

מה עוד משפיע בנושא המחיר?

מלבד הנפח, מחיר הדוד מושפע מהיצרן והמוניטין שלו. ככל שבוחרים דוד שמיוצר על ידי חברה גדולה, מוכרת ואמינה יותר, כך המחיר שלו ככל הנראה יעלה. מנגד, יש לזכור כי המשמעות בבחירת דוד שמיוצר על ידי חברה גדולה ואמינה היא שכך מבטיחים עמידות שלו לאורך זמן רב. אז אם מסתכלים על רכישת הדוד בתור השקעה ולא הוצאה רגילה, מבינים למה כנראה רצוי להעדיף בכל זאת חברה גדולה ומוכרת.

לא לשכוח אביזרים משלימים

כל סוג דוד מגיע עם אביזרים משלימים מסוימים שעשויים להשפיע על המחיר. הנה למשל כמה אביזרים כאלה והאופן שבו הם קובעים את העלות המצטברת של הדוד וההתקנה:

  • ברז ניתוק
  • שסתום אל חזור
  • פורק לחץ
  • רגלית (להעמדת הדוד)

כמה עולה התקנת דוד חשמל?

מחיר המחירון של דוד שמש לא מגלם אינו כולל עלות ההתקנה. בשביל לחשב מהי עלות ההתקנה, מביאים בחשבון את המיקום והנגישות, את מידת המורכבות בפרויקט, את הצורך בפינוי הדוד הישן וכדומה. לרוב התקנת הדוד תעלה 600-1,000 ש"ח, אך רצוי לבחון כל מקרה לגופו ואף לברר האם זה כולל אחריות נפרדת. 

מה לגבי תיקון דודי חשמל?

אחריות מלאה יכולה לחסוך בהוצאות בטווח הארוך. אמנם רכישת דוד עם התקנה ואחריות תהיה יקרה יותר, אך צריך לזכור שמדובר במכשיר חשמלי שאמור לשרת אותנו כמה שנים לפחות. בהיבט הזה, התיקון כלול באחריות ובכל מקרה מונעים אותו אם בוחרים דגם אמין. 

איך בוחרים דוד חשמל מומלץ?

דוד חשמל מומלץ בוחרים לפי חוות דעת של חברים, קרובים ובני משפחה. לאחר מכן, מוסיפים את המחיר ומשקללים את כל הגורמים יחד כדי לחשב איזה נפח דוד הכי יתאים לצרכים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן