כמה עולה מדרס אורטופדי בהתאמה אישית?

מדרס אורטופדי

התאמה אישית אמנם מייקרת מעט את מחירו של מדרס אורטופדי, אך היא גם נחשבת השקעה משתלמת לטווח הקצר והארוך. במאמר הבא נסביר מה כולל תהליך התאמה אישית, איך איכות חומרי הגלם משפיעה על עמידות המדרסים ומה טווח המחירים המקובל בתחום

מחיר של מדרסים נקבע לפי שורה ארוכה של פרמטרים. אם רוצים לדעת למשל כמה עולה מדרס אורטופדי, הכי חשוב להבחין בין מוצרי מדף גנריים לבין מדרסים שמיוצרים בהתאמה אישית. לאחר מכן, יש לבדוק איזה מהגורמים משפיע על מחיר מדרס אורטופדי וכיצד ניתן לחסוך בהוצאות. מה שברור בוודאות הוא שמחיר מדרס אורטופדי בהתאמה אישית יכול להיות השקעה משתלמת בבריאות ובשיפור איכות החיים.

איזה גורמים משפיעים על מחיר המדרס?

הסיבה לכך שקיים טווח מחירים של עשרות אחוזים בין סוגים שונים של מדרסים קשורה לגורמים המשפיעים על העלות. המחיר מושפע למשל מאיכות וסוג חומרי הגלם שבהם השתמשו כדי לייצר את המדרס, ממשך הזמן המושקע בתכנון שלהם מהעלות של כל שעת עבודה. ככל שנדרשת יותר עבודה על התאמה אישית, כך המחיר יעלה.

מה כולל התהליך התאמה אישית?

התאמה אישית מבוססת על הדמיה תלת ממדית ומפגש עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. בעזרת בסיס הדמיה תלת ממדית ובדיקה פיזית ניתן להתאים את המדרס למבנה של כף הרגל, לצרכים של קהל היעד ולרקע בריאותי או רפואי. במהלך פגישה עם אורטופד ולאחר מכן הדמיה תלת ממדית של כף הרגל אפשר גם להשיג מדרסים עמידים יותר.

מה טווח המחירים המקובל בתחום?

התאמה אישית מייקרת את המחיר הסופי של מדרסים אורטופדיים. כך למשל מדרס עם 3-4 שכבות שמיוצר על ידי מדידה בקופסת קצף יעלה 500-800 ש"ח, בעוד מדרס ביו מכאני עשוי קרבון או פלסטיק שנמדד אחרי חבישת גבס וסריקה ממוחשבת יעלה 1,100-1,800 ש"ח. המחירים כוללים מע"מ ואת שעות העבודה וניתן לחסוך מעט בהוצאות ע"י רכישת עוד סוגים שונים של אביזרים אורטופדיים תחת אותה קורת גג.

האם יש כיסוי לרכישת מדרס אורטופדי?

אחת השאלות שחוזרות על עצמן לעיתים קרובות לגבי מחיר מדרס אורטופדי בהתאמה אישית היא מה הסיכוי לקבל מימון וכיסוי להוצאה הכספית. מצד אחד, מדובר במוצר אורטופדי שמטרתו לשפר את איכות החיים ולכן הוא לא נכלל בסל הבריאות בתור מוצר חובה לבעלי מוגבלויות. מצד שני, חברות ביטוח פרטיות וגם קופות חולים יכולות בחלק לממן את הרכישה שלו. 

איך בוחרים את המדרס המתאים?

האמת היא שהתוצאה בחישוב הגורמים המשפיעים על מחיר מדרס אורטופדי היא רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. המחיר אמנם חשוב וכולנו רוצים לשלם כמה שפחות כדי לקבל כמה שיותר, אבל יותר חשוב למצוא פתרונות אורטופדיים שישפרו את איכות החיים שלנו וימנעו עומס על כף הרגל. לכן את המדרס בוחרים גם לפי המחיר, גם לפי חומרי הגלם ובעיקר לפי מידת ההתאמה הספציפית לדרישות שלנו.

איך אופן השימוש משפיע על התאמה אישית של מדרסים?

לכל אופי שימוש יש מדרסים אחרים. התאמה אישית של מדרסים לספורטאים לא דומה לאופן שבו מבצעים התאמה אישית למדרסים שמיועדים לשימוש יום יומי רגיל ופחות אינטנסיבי, גם מבחינת התהליך וגם מבחינת חומרי הגלם. מעבר לכך, כדאי לבדוק האם אופן השימוש צפוי להשפיע על השחיקה של המדרסים. אם מייצרים בהתאמה אישית את המדרס האיכותי, אין סיבה לדאוג מפני בלאי ונזקים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן