כמה עולה פרוטזה לרגל?

פרוטזה לרגל

מחיר פרוטזה לרגל נקבע לפי הסוג והתכונות. קיימים למשל פערי מחירים של עשרות אחוזים בין פרוטזות לרגליים לבין כאלה המיועדות ליד. חוץ מזה, הגורמים המשפיעים על מחיר פרוטזה לרגל קשורים לסוג החומרים שמהם היא עשויה ולדרך ההתאמה שלה. זה גורם מצד אחד לפערי מחירים של עשרות אחוזים בין סוגי פרוטזות, אך מצד שני גם מאפשר לדעת מראש באיזה פרמטרים להתמרד כדי לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על האיכות והביצועים.

גורמים המשפיעים על מחיר פרוטזה לרגל

רוב הגורמים שמטים בצורה המשמעותית ביותר את מחיר הפרוטזה קשורים לטכנולוגיה ולחומרים שבהם השתמשו כדי לייצר אותה. אלו גורמים פונקציונאליים המשפיעים על ההבדל בין פרוטזה איכותית ורגילה וקובעים כמה הפרוטזה תהיה עמידה לשימוש גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. בשביל שהפרוטזה תהיה אפקטיבית, כדאי לקחת בחשבון את היכולות שלה ביחס לצרכים של מי שעומדים להשתמש בה. 

מה העומס שאותו אפשר להטיל פרוטזה?

עוד נתון שאמור להיות מתואר על ידי היצרן ואפשר להשתמש בו כדי להשוות בין סוגים שונים של אביזרי ניידות הוא העומס המותר. את הפרוטזה בוחרים לפי המטרה המוגדרת מראש ולפי העומס שאמור להיות מוטל עליה, כמו למשל במהלך פעילות רגילה ושגרתית לעומת פעילות ספורטיבית ואינטנסיבית. ככל שהפעילות מאומצת יותר ומופעל יותר עומס על הפרוטזה, כך המחיר שלה יעלה ויהיה צורך להשתמש בחומרי גלם חזקים ועמידים כדי לייצר אותו.

איפה אפשר להשתמש בכל סוג פרוטזה?

כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע ולהבין מראש לאיזה סוג פרוטזה זקוקים ובאיזה חומרי גלם עדיף להתמקד בשביל לבחור אותה. כך לומדים מהו ההבדל בין פרוטזה רגילה לבין פרוטזה שאפשר להשתמש בה גם מתחת למים, כמו למשל בפעילויות צלילה, במקלחת וכן הלאה. ברור שפרוטזה המשמשת גם מתחת למים הינה יקרה יותר מאשר פרוטזה רגילה, אבל זו השקעה משתלמת עבור מי שרוצים לדאוג לאיכות החיים שלהם.

מה טווח המחירים המקובל בתחום?

עלות פרוטזה לרגל יכולה להתחיל בכמה אלפי דולרים בודדים ולהגיע עד 30 אלף דולר ומעלה. פרוטזה לרגל נחשב יקרה יותר מאשר פרוטזה ליד, אך צריך לבחון כל מקרה לגופו ולהתייחס אל המפרט המלא כפי שהוא מתואר ע"י היצרן. במידה ומסתכלים על הנתונים האובייקטיביים אך לא מצליחים ללמוד מהם לגבי היתרונות שיש לפרוטזה מסויימת לעומת פרוטזה אחרת, מה שאפשר לעשות זה להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום.

איך אפשר לחסוך בהוצאות מבלי לפגוע באיכות?

החדשות הטובות הן שהמחיר הראשוני שאנו פוגשים לא תמיד מתאר את העלות הסופית. בשביל לחסוך בהוצאות, אפשר לברר לגבי כיסוי מסוים מצד חברת הביטוח. כמו כן, קיימים מבצעים המאפשרים בחלק מהמקרים להשיג פרוטזות מעולות יחד עם עוד אביזרי ניידות במחירים זולים ומשתלמים. אם רוצים ליהנות מכל היתרונות של הפרוטזות הללו, אפשר לבחור אותם לפי תקציב מוגדר מראש.

החשיבות של פתרונות בהתאמה אישית

בסופו של דבר, השיקול לגבי מחיר פרוטזה לרגל חשוב – אך הוא לא היחיד שמכריע. יש כיום המון פתרונות ניידות בהתאמה אישית ואפשר להתייחס אליהם גם אם מתלבטים לגבי עלות פרוטזה והתאמתה לצרכים ולדרישות השונות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן