כמה עולה גדרות לגינה

גדרות לגינה עבור בתים פרטיים ובנייני מגורים הן דבר שכיח וקיימים יצרני גדרות רבים המייצרים גדרות ממגוון חומרים כגון: ברזל, עץ, אלומיניום ופלסטיק קשיח. טווח המחירים דומה מחומר לחומר ומשתנה בעיקר בין יצרן ליצרן ועדין, הבדלי המחירים לא מאוד גדולים. כדי להגיע לבניית גדר כמו שאתם רוצים במחיר הטוב ביותר חשוב מאוד לתכנן את הגדר מראש בצורה מקצועית על ידי שרטוט המגדיר אורך, גובה ורוחב מדויקים, על פי שטח החצר. מומלץ לאסוף לפחות שתיים שלוש הצעות מחיר מגורמים שונים במטרה להגיע להצעה האטרקטיבית ביותר.

גדרות לגינה

שיטת התמחור

מחירי הגדרות נקבעים על פי מטר רץ של גדר ונלקחים בחשבון פרמטרים כמו: החומר ממנו עשויה הגדר והגימור העיצובי שלה. כמובן שככל שהגדר ארוכה יותר ונדרשת כמות גדולה יותר, המחיר למטר רץ ירד. 

סוגים שונים של גדרות

  1. גדר פורטינט – גדר בלגית עם מפתח ריבועי. מגיעה בעוביים של 2.5 – 3.6 מ"מ ובגובה של עד 2.5 מטרים, מדובר בגדר דקורטיבית המייצרת גימור נאה לגינה.
  2. גדר פנטנט – גדר המתאימה בעיקר לתיחום גינות, בעלת מפתח מלבני בגדלים שונים ויכולה להגיע לגובה מרשים של 2 מטרים. 
  3. גדר לוקסינט – מדובר בגדר דקורטיבית ומעוצבת שמגיעה לגובה של עד 1.42 מטרים. הגדר עשויה מחוטי ברזל בעובי של 2.2 מ"מ.
  4. גדר רשת מצופה – גדר מצופה PVC שהנו עמיד וחזק במיוחד. גדר זו מחזיקה מעמד שנים רבות ולא תושפע כמעט ממזג האוויר. עובי חוטי הברזל שלה בין 2.5 מ"מ ל- 4 מ"מ והיא יכולה להגיע לגובה המרשים של 4 מטרים.
  5. גדר מרשת מגולוונת – גדר בעלת מראה מסורתי, עמידה לאורך זמן, עובי חוטי הברזל נע בין 1.6 מ"מ ל- 2.8 מ"מ. הגדר יכולה להגיע עד לגובה של 2 מטרים.
גדרות לגינה

מנעד המחירים

  • גדרות ברזל מתחילות ממחיר של 150 שקלים למטר רץ.
  • גדרות רשת ממתכת מתחילות ממחיר של 180 שקלים למטר רץ.
  • גדרות אלומיניום מתחילות ממחיר של 350 שקלים למטר רץ.
  • גדרות פלסטיק מתחילות ממחיר של 300 שקלים למטר רץ. 

ניתן לראות שקיימים הבדלים במחירים אולם, אין מדובר בהבדלים מאוד גדולים למטר רץ. כשמדובר באורך גדר רב במיוחד ההבדלים יהיו משמעותיים יותר, למרות שבמקרים כאלה המחיר למטר רץ עשוי בהחלט לרדת ולאזן מעט את ההבדל במחיר למטר.

החשיבות של הגדר

סביר להניח שמרבית האנשים בונים גדר סביב הגינה או החצר לצרכים דקורטיביים אולם, מדובר באלמנט שמגביר את האבטחה על הבית. הגדר מסבכת את הכניסה למרחב החצר והבית וישנן גדרות שחוסמות גם את מראה הגינה והבית בשל גובהן המרשים. הגדר מגדילה את רמת הפרטיות של מי שנמצא בגינה או בתוך הבית, הרגשה זו בלבד משפרת את תחושת הביטחון של החיים במרחב הביתי ומייצרת תחושה נעימה יותר כשיושבים בגינה. הגדר מסלקת את התחושה שאולי משהו צופה בכם.

היבטים נוספים

בניית גדר סביב הבית כולו או הבניין מייצרת גבולות גזרה ברורים ולפיכך עשויה למנוע אי נעימויות מול השכנים שגרים בצמוד אליכם. כמה סיפורים כבר שמענו על חריגות בניה ופלישה למרחב, הגדר שתבנו סביב הבית תגדיר במדויק את השטח שלכם, ותמנע מכל אחד אחר לפלוש למרחב שלכם מבלי לייצר נזק מוכח. ניתן לומר שגדר טובה תורמת גם ליחסי שכנות טובים. אי לכך ובהתאם לזאת, מומלץ מאוד לבנות גדר איכותית ודקורטיבית שתסייע לכם בהגדרת השטח שלכם.

סיכום

בניית גדר נותנת מענה מצוין למספר דברים הראשון, הגברת הביטחון האישי של המתגוררים בבית. הדבר השני הוא, הגדר מגדירה היטב את השטח שלכם ובכך מונעת אי נעימות מול שכנים צמודים. ולבסוף, הגדר הנה אלמנט עיצובי שיכול להוסיף למראה הכללי של הגינה והבית. 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן