כמה עולה ניקוי צנרת מים ביתית?

המחיר של ניקוי הצנרת של הבית אינו אחיד אבל הוא משתלם. בכל מקרה, במאמר הבא נסביר מה משפיע על המחיר וכיצד קובעים אותו בסוגים שונים של בתים ודירות

ניקוי צנרת מים היא פעולת תחזוקה חשובה שצריכה להתבצע בכל מקום. עם זאת, יש הבדל כמובן בין האופן שבו מבצעים ניקוי צנרת מים ביתית לבין הדרך שבה משתמשים כדי לבצע ניקוי של צנרת מים בתעשייה, בבתי עסק, במשרדים וכן הלאה. בעוד חלק ממפעלי הייצור למשל מחויבים בהתקנת מז"ח ובביצוע של ניקוי צנרת כחלק מהרגולציה והפיקוח, בבתים פרטיים מדובר בעיקר על יוזמה שמגיעה מצד הלקוחות.

כל אחד ואחת מאיתנו שמתלבטים לגבי ניקוי צנרת מים ביתית מתייחסים אל הסוגיה של המחיר. מצד אחד, ברור שחשוב לשמור על צנרת ביתית נקייה וכך למנוע הצטברות של אבנית, להבטיח מים נקיים וטעימים יותר בברז ואף לחסוך בהוצאות על תיקון מכשירי חשמל או טיפול בנזילות. מצד שני, המחיר של התיקון עלול לגרום לנו לחשוש לשלב אותו בתחזוקה השוטפת. לכן, הפתרון הוא להבין גם את היתרונות של ניקוי צנרת מים וגם את הגורמים שמשפיעים על העלות.

איך קובעים כמה יעלה לנקות את הצנרת?

הנה כמה גורמים שמשפיעים על המחיר של ניקוי צנרת מים ביתית ויכולים להטות את הכף גם עבור לקוחות פרטיים:

א. גודל הצנרת – הצעת המחיר על ניקוי צנרת מים ביתית תלויה בהיקף הפרויקט. בשביל לקבוע את היקף הפרויקט, בודקים מה הגודל של הצנרת. נכון שנהוג לתמחר את השירות הזה לפי מ"ר, אבל צריך לחשב את כל הפרויקט ביחד אם רוצים להשוות בין הצעות מחיר של חברות שונות.

ב. סוג הצנרת – יש הבדל בין ניקוי צינורות SP, צינורות מתכת, צינורות פלסטיק וכן הלאה. בגלל שבכל בית או בניין יכולים גם להיות סוגים שונים של צינורות, כמו למשל צינורות ישנים לצד צינורות חדשים, צריך לבדוק מראש את סוג הצנרת. בדיקה של סוג הצנרת עוזרת להרכיב הצעת מחיר קונקרטית ומבטיחה ביצועים טובים יותר של שירותי הניקיון.

ג. שירותים נלווים – המטרה של ניקוי צנרת מים ביתית היא למנוע בלאי ושחיקה. עם זאת, קיימים מקרים שבהם במהלך הניקיון מגלים שכבר יש רטיבות, נזילה או בעיות אחרות. בנסיבות כאלה, משתלם מטבע הדברים לנצל את הביקור של בעלי מקצוע כדי לתקן את הבעיה. מנגד, יש לחשב בנפרד את עלות התיקון מעלות הניקוי.

ד. סוג הנכס – מלבד השפעת גודל הצנרת על עלות הניקיון, יש להביא בחשבון את הנגישות. כאן בודקים את סוג הנכס לפני שנותנים הצעת מחיר ללקוחות ומבחינים בעיקר בין בית פרטי וצמוד קרקע לבין דירה בבניין מגורים משותף. 

מה טווח המחירים המקובל עבור ניקוי צנרת מים?

ניקוי וחיטוי צנרת מים לבית פרטי עם 1-2 מפלסים יעלה 1,000-1,400 ש"ח, בעוד ניקוי וצנרת מים לבית שיש בו כבר 3-4 מפלסים יכול להגיע למחיר של 1,800 ש"ח. אם רוצים לנקות צנרת של דירה בבניין מגורים, המחיר יהיה 600-1,100 ש"ח לפי הנגישות לאזורים שונים. לשם השוואה, דיגום מים בשטח הלקוח ולאחר מכן שליחה לבדיקה יהיה כרוך בתוספת מחיר של 280-400 ש"ח. 

לסיכום, העלות של ניקוי צנרת מים משתלמת בטווח הקצר והארוך כי היא משפרת את איכות המים ואת איכות החיים. למרות שמדובר על הוצאה לא מבוטלת של כמה מאות עד אלפי שקלים, שווה להתייעץ עם בעלי מקצוע כדי למנוע תקלות נוספות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן