כמה עולה להוציא גרכון גרמני לילדים?

עורך דין שבקיא בתחום, שולט בגרמנית ויכול לשמש כנוטריון מקל משמעותית על התהליך שאותו הורים לילדים צריכים לעבור על מנת להפיק עבורם דרכון גרמני. במאמר הבא נסביר עבור איזה אוכלוסיות זה רלוונטי ומה כולל התהליך.

החזקת דרכון גרמני מגלמת בתוכה שורה ארוכה של יתרונות. קודם כל, היא מאפשרת לאנשים להפוך לאזרחי גרמניה וליהנות מההטבות הסוציאליות שהיא מעניקה לתושביה. שנית, אזרחי גרמניה יכולים להסתובב באופן חופשי באיחוד האירופי ובחלק מהמדינות גם לקבל מענקים לפתיחת עסק, לימודים גבוהים באקדמיה ועוד. מעבר לכך, מחזיקי דרכון גרמני לא צריכים להוציא ויזה לארצות הברית.

החדשות הטובות הן שכיום ניתן לקבל דרכון גרמני עבור המשפחה בהליך קצר, יעיל ונוח. אם עושים את זה בצורה נכונה ומול עורך דין שבקיא בתחום, לא אמורה להיות בעיה להשלים את התהליך. במקרים כאלה, כל שנדרש הוא לוודא שעורך הדין יכול לשמש גם כנוטריון וכמובן שהוא שולט בשפה הגרמנית ובניואנסים של החוק המקומי.

איזה פרמטרים משפיעים על המחיר?

הנושא של דרכון גרמני לילדים מורכב מכפי שנהוג לחשוב, כי הרבה תלוי במעמד הקיים של ההורים וברקע המשפחתי שלהם. בנוסף, המחיר של הוצאת הדרכון אינו אחיד אלא מושפע ממספר פרמטרים:

א. סוג הקשר המשפחתי לגרמניה – התנאי לקבלת דרכון גרמני הוא שורשים מגרמניה. אם להורים כבר יש דרכון גרמני, קל לבסס גם את הקשר המשפחתי של הילדים. במקרים כאלה, תהליך הוצאת הדרכון יהיה מהיר ולא ידרוש המון מאמץ מהגורמים המעורבים.
ב. בקשת אזרחות על ידי נכדים – מקרים מורכבים יותר מוצגים על ידי נכד או נכדה. אם למשל הסבתא נולדה בגרמניה אבל האמא לא הייתה מעוניינת להוציא אזרחות גרמנית, צריך להשיג מסמכים ולהתייעץ עם עורך דין.
באופן עקרוני אמנם ניתן לדלג על האמא, אולם יש לבדוק האם אכן הסבתא הייתה אזרחית גרמניה. בכל מקרה, מקום הלידה לא רלוונטי כי הנכדים זכאים לקבלת דרכון גרמני אף אם אבא של הסבתא היה אי פעם אזרח המדינה ואם האמא שלהם נולדה אחרי אפריל 1953.
ג. שלילת אזרחות קודמת – קיימים מקרים שבהם הורים רוצים להוציא דרכון גרמני לילדים שלהם כי גם להם היה כזה, אבל הוא נשלל. ספציפית בישראל, זה שכיח מאוד אצל גברים ונשים בשירות קבע ששולל את האזרחות הגרמנית. אך במידה והילדים נולדו לפני שירות הקבע, יש סיכוי טוב שהם יקבלו את הדרכון.

מה טווח המחירים המקובל?

התייעצות עם עורך דין לגבי דרכון גרמני לילדים עולה כמה מאות שקלים לשעה ועד הוצאת הדרכון יכול לעלות כ4000 ויותר. מכאן והלאה, יש לבחון כל מקרה לגופו ולהכניס אל מערכת השיקולים עוד עלויות ובהן הפקת מסמכים, הצגת אישורים, ימי עבודה שמוקדשים לפגישות עם נציגי השגרירות וכן הלאה. עם זאת, התהליך משתלם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן