כמה עולה רשת בטיחות?

רשת בטיחות יכולה להתאים לאתרי בנייה, לבתים פרטיים שעוברים שיפוץ ולמרחב הציבורי שבו העירייה מבצעת שינויים או גיזום. עם זאת, המחיר של הרשת אינו אחיד והוא מושפע משורה ארוכה של פרמטרים שאותם כדאי להכיר

רשת ביטחון

היתרון של רשת בטיחות בא לידי ביטוי בכך שהיא קלה, יעילה ונוח להרכיב אותה. כתוצאה מהתכונות והמאפיינים המיוחדים של הרשת, ניתן לשלב אותה בכל מקום שבו קיים צורך. בין היתר, רשת בטיחות היא חלק בלתי נפרד מאתרי בנייה ונעזרים בה על מנת לתחום בין אזורי עבודה שונים גם במפעלים ומחסני ייצור. 

במקביל, אותה רשת יכולה לשמש בתים פרטיים שעוברים שיפוץ, מתאימה למרפסת או לגג והיא שכיחה גם במרחב הציבורי. אם רוצים להפריד בין העובדים לבין עוברי אורח, זו רשת מעולה שעושה את העבודה. כמו כן, אותה רשת יכולה לסייע במניעת נפילת חפצים, כלי עבודה, חומרי גלם וכן הלאה. אבל למרות היתרונות האחידים של הרשת והאופן שבו הם עוזרים להשיג את המטרות, האופן שבו נקבע המחיר הוא גמיש יותר.

מה משפיע על המחיר של רשת בטיחות?

הנה כמה פרמטרים שקובעים את המחיר של רשת בטיחות ומייצגים את הפערים הקיימים בין הדגמים השונים:

א. ייעוד הרשת – ההבדל העיקרי הוא בין רשת בטיחות קשיחה לבין רשת גמישה. רשת גמישה תתאים בעיקר לשיפור הבטיחות בסביבת העבודה או לגידור בסיסי בלבד, בעוד רשת קשיחה תוכל למנוע נפילות. מטבע הדברים, הדגמים הקשיחים של רשת בטיחות הם גם יעילים וגם יקרים יותר.

ב. תקן – רשת שעומדת בתו תקן אירופאי, אמריקאי או ישראלי תהיה בדרך כלל יקרה יותר מאשר רשת לייעוד דומה שאין לה את אותו תקן. עם זאת, ההשקעה בתקן משתלמת כי היא מעידה על תהליך הייצור ועל האיכות של הרשת. כמו כן, אפשר להשתמש בתקן על מנת להשוות בין רשתות בטיחות שנראות על פניו זהות.

ג. אחריות – פרויקטים של הקמת רשת בטיחות לרוב מלווים בתקופת אחריות מסוימת. מצד שני, לא כל חברה נותנת את אותה תקופת אחריות. לתקופת האחריות יש השפעה על המחיר של הפרויקט וכדאי לבדוק את זה מראש. 

ד. מידות – אי אפשר לדבר על מחירים שונים של רשתות בטיחות בלי להזכיר את המידות. את הרשת אפשר לבחור לפי גודל השטח שאותו רוצים למגן ואת ההשוואה מבצעים לפי מ"ר. 

ה. רשת אנכית או אופקית – עוד הבדל קיים בין רשת בטיחות אנכית לבין רשת אופקית. רשת אנכית מתקינים בצמוד למבנה כדי למנוע נפילות של חפצים או מכשירים שונים, בעוד רשת אופקית יכולה להגן על קונסטרוקציות שלמות של עמודי מתכת וקורות קונזוליים. לשם השוואה, רשתות אחרות וצפופות יותר מיועדות ללכידת חפצים וחומרים קטנים. 

טווח מחירים מקובל בתחום

חשוב להפריד בין רכישת רשת בטיחות להתקנה עצמאית, לבין פרויקט שבו החברה גם מביאה את הרשתות וגם מתקינה אותן עם תקופת אחריות מסוימת. רשת בטיחות רגילה וצפופה תעלה כ-100-150 ש"ח למ"ר, בעוד התקנה של רשת במרפסת תעלה 400-600 ש"ח לפי גודל השטח. באתרי בנייה כבר מחשבים את העלות בצורה נפרדת והמחיר יכול להגיע לאלפי שקלים עבור פרויקטים גדולים, בבניינים רבי קומות או כאשר משלבים בין רשת אנכית ואופקית.

עם זאת, המחיר הוא לא הדבר היחיד שבודקים כאשר מתכננים להשתמש ברשת בטיחות וצריכים להתקין אותה. בסופו של דבר, הייעוד של הרשת הוא לשפר את הבטיחות ולכן זה שווה את ההשקעה עבור הגורמים המעורבים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן