כמה עולה קורס ממונה בטיחות?

ממונה בטיחות

ממונה בטיחות עובר הכשרה מיוחדת בתחומי הבטיחות והגיהות במקומות עבודה. עליו לקבל אישור כשירות ממשרד התמ"ת ולרוב הוא מתמנה על ידי מעביד או לחילופין ממונה בטיחותמועסק על ידי חברות המתמחות בנושא בטיחות. כל חברה מעל 50 עובדים מחויבת על פי חוק להעסיק ממונה בטיחות והיתרונות שלו הם ייעוץ צמוד למנהל או למנכ"ל, צמצום כמות התאונות במקום העבודה, מניעת נזקים לפעילות השוטפת וגם שיפור יחסי עבודה ויצירת תשתית עבור חיסכון כלכלי ארוך טווח.

המטרה של קורס ממונה בטיחות היא להכשיר עובדים לתפקיד הזה וגם להשלים ידע לעובדים הממלאים תפקיד אחר במערך הבטיחות של המפעל.

גורמים המשפיעים על המחיר

אלו הפרמטרים העיקריים הקובעים כמה עולה קורס ממונה בטיחות:

א. סוג המוסד – הפרמטר העיקרי המשפיע על המחיר הוא סוג מוסד הלימודים. המחירים משתנים בין מוסד למוסד וההבדלים הבולטים הם בין מכללות מקצועיות לקורסים פרטיים.

ב. משך הקורס – קורס סטנדרטי של ממונה בטיחות נמשך 328 שעות. שכר הלימוד מתומחר פר שעה ולכן ככל שהקורס מתארך או מתקצר, המחיר צפוי להשתנות.

ג. שיטת לימוד – אפשר לעבור קורס ממונה בטיחות בשיטות לימוד רבות, כגון הרצאות, דיונים, תרגילים, סיורים ועוד. נושאי הלימוד משותפים לכל הקורסים אולם שיטת הלימוד ללא ספק משפיעה על העלות הסופית.

טווח מחירים

קורס ממונה בטיחות עולה כמה אלפי שקלים והוא תלוי גם בצרכים של המפעל או המעסיק, בשאיפות של הסטודנט ובמצב הידע הקודם איתו הוא מגיע. מומלץ להשוות בין מוסדות לימוד לפי שיטות ונושאים ולא להסתפק רק במחיר בתור אמצעי סינון.

הקריירה של ממונה בטיחות היא מאתגרת ומגוונת. בנוסף, יש להביא בחשבון כי ממונה בטיחות הוא חלק חשוב במערך הבטיחות של מפעלים ולכן ברוב המקרים קל למצוא משרה בתחום.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן