כמה עולה מערכת אזעקה אלחוטית?

אחת המערכות החשובות ביותר, אשר יכולות לשמור על הבטיחות והחיים של כל מי שנמצא בבית או במשרד, היא מערכת האזעקה. מערכת האזעקה כידוע, מאפשרת לכם לקבל התראה מתאימה, במידה ונכנס פורץ או שודד לתוך המתחם – כאשר כולם ישנים או לא נמצאים. כך אפשר להזעיק את כוחות הביטחון ו/או חברת השמירה, ולסכל את האירוע כולו. מתוך מגוון המערכות שקיימות כיום, יש לא מעט אנשים אשר מעדיפים להתקין מערכת אזעקה אלחוטית. מדוע המערכת האלחוטית נחשבת לטובה ולאיכותית? בין השאר בזכות העובדה שההתקנה שלה היא פשוטה יחסית. מערכת קווית של אזעקות, דורשת פתיחה של כל התשתיות במקום ועבודות התקנה מסובכות יותר. ההתקנה האלחוטית לעומת זאת היא פשוטה הרבה יותר – ולכן ניתן להתקין את המערכות הללו גם במקומות אשר יהיה זה מורכב לבצע בהם שיפוצים ועבודות לכבוד התקנת האזעקה. כמובן שהדבר משפיע מראש על המחיר של מערכות אלו, וישנם עוד פרמטרים אשר כדאי להכיר, בכדי שתבינו מהם הקריטריונים למחיר של המערכות האלחוטיות.

כך קובעים את המחיר של מערכות האזעקה האלחוטיות

● סוגי הגלאים – אחד הפרמטרים שישפיעו על המחיר של מערכת אזעקה אלחוטית אלו הם סוגי הגלאים שבהם אתם תשתמשו. כל מערכת אזעקה, מורכבת מהרכזת עצמה, ומהגלאים. תפקיד הגלאים הוא לזהות שינויים שונים בסביבת העבודה או המגורים שלכם. ערכה בסיסית וזולה יחסית, תכלול בעיקר גלאים שיהיו בסמוך לחלונות ולדלת שלכם מבפנים. כאשר אלו יפתחו – האזעקה מופעלת בתוך שניות מספר, אלא אם מנטרלים אותה ע"י הקשת הקוד המתאים. מערכות יקרות יותר עם זאת, יכולות לכלול גלאים נוספים. כך למשל, מי שרוצה לקבל הגנה טובה יותר, אולי יבקש להתקין מערכת אזעקה עם גלאי נפח חיצוניים. גלאים אלו יכולים לזהות האם ישנה תנועה מחוץ לבית שלכם, וכך אתם יכולים לנטרל את האיום עוד בתחילתו, ואף לחשוף ניסיונות לריגול אחרי הבית או מקום העבודה. גלאים אלו כמובן – יהוו תוספת על המחיר.

מערכת אזעקה אלחוטית
● זיהוי משקל – עוד אלמנט שיכול לייקר את המחיר של מערכת אזעקה אלחוטית, הוא מידת התחכום של גלאי הנפח שבהם אתם תשתמשו – בין אם הם מותקנים בתוך הבית או מחוצה לו. אולם, מה קורה כשיש לנו חיות מחמד בתוך הבית, או למשל חתולי חצר שמסתובבים בחוץ? במצב כזה, יש חשש שמא נסבול משפע של אזעקות שווא כל הזמן – כי הגלאי יזהה כמובן תנועה בתוך ו/או מחוץ לבית שלנו. עם זאת, יש כמובן פתרון במקרים הללו. ניתן לרכוש גלאי נפח מתוחכמים יותר, עם רף מינימלי של משקל. אותם גלאים ידעו להתעלם מתנועה של משקל של פחות מ20-30 ק"ג בתוך הבית או מבחוץ לו – אך כמובן שכשמדובר על אדם בוגר שיכנס לסביבה, הגלאי יפעל. גלאי כזה מוסיף למחיר באופן טבעי.
● שליטה במרכיבים נוספים – ישנן רכזות של מערכת אזעקה אלחוטית, אשר יכולות לבצע משימות נוספות. כלומר – הרכזת היא חלק ממערך נרחב יותר של בית חכם, וכך הרכזת גם יכולה לשלוט למשל על החשמל בבית, על התאורה, וכיו"ב. כחלק מתכנון מערך רחב יותר, בורר שרכזת כזו גם תהיה יקרה יותר.

 

ומהו המחיר המקובל עבור מערכת האזעקה האלחוטית?

בהנחה שמדובר על מערכת אזעקה אלחוטית מלאה ושלמה עם כמה גלאים שונים, הרי שטווח המחירים המקובל נע בין 1,100 ל1,700 ש"ח – תלוי כמובן במכלול המרכיבים שיש באותה מערכת. כמובן שאם מדובר על מערכת שיש לה גם יכולות של בית חכם – המחיר יכול לעלות בעוד כמה אלפי שקלים בהתאם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן