כמה עולה תחזוק מערכת גילוי אש

מערכות גילוי אש

גילוי אש יעיל ומהיר הוא קריטי כאלמנט בטיחותי מרכזי בכל מרחב מודרני

סכנת אש היא אחת הסכנות המוחשיות והמהותיות ביותר שעמן אנחנו צריכים להתמודד כחברה מודרנית ומתקדמת. חרף כל ההתקדמות שלנו, שריפה היא עדיין אחד המצבים המסוכנים ביותר שיכולים להתרחש ולקרות בסביבה שלנו – ובין אם מדובר בשריפה בבית מגורים, במקום עבודה או בכל מרחב אחר – הדבר המהותי והחשוב ביותר הוא זיהוי מהיר של הסכנה בכדי שנוכל להגיב לה בצורה נכונה. לשם כך קיימות מערכות גילוי אש – מערכות שתפקידן לזהות עשן, לזהות טמפרטורה שעולה או לזהות את שבירת האור של העשן העולה מהאש, וכך להתריע לנו על סכנת האש בצורה מידית ואף להפעיל באופן אוטומטי את מערכת הכיבוי המתאימות אם ישנן. מערכות שכאלה הן מן הסתם חשובות ביותר ויכולות להיות ההבדל בין חיים למוות – וחשוב לדעת כיצד לשמור עליהן ועל תחזוקתן היטב לאורך זמן. מערכות גילוי אש

כמה עולה תחזוקה שוטפת של מערכות לכיבוי ולגילוי אש? מה צריך לדעת על זה?

• כמה זה עולה? ככלל, העלות של תחזוקה שוטפת למערכות גילוי אש היא לא חד משמעית ואין סטנדרט אחיד בתחום – אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם מבצעים את העבודה היטב ומשלמים על כך בצורה הוגנת, החברה אליה אתם פונים עבור הקמת המערכות האלה בוודאי יכולה לספק לכם מענה של בדיקה תקופתית ושל תחזוקה שוטפת. באופן כללי, התהליך כולו הוא לא ממושך ובכדי לתחזק בצורה טובה מערכת גילוי אש, גם נרחבת למדי, לא נדרש יום עבודה מלא – וכך העלות היא של מאות שקלים בלבד עבור בדיקה שמתרחשת רק אחת לכמה חודשים עד שנה. עם זאת, יש לוודא שהתחזוקה הזאת והבדיקה הזאת אכן מתבצעות על הצד הטוב ביותר.
• מה צריך לדעת על התהליך? תהליך התחזוקה של מערכות גילוי אש כולל בראש ובראשונה בדיקה. עלינו לוודא שהמערכות אכן פעילות ומוכנות לזמן הצורך – שהן לא עובדות סתם כך ושהמערכת החשמלית אכן מחוברת היטב ותקינה, שהן מחוברות לכריזה ויודעות להפעיל את האזעקה בשעת הצורך, ובעיקר שהקולטנים שלהן אכן עדיין תקינים לחלוטין. יש לבצע זאת בצורה סטרילית, עדיף בשעות בהן אין עבודה ונוכחות מלאה בבניין – שכן אין צורך ליצור בהלה ומהומה. בכל מקרה, מבחינת התחזוקה – הדבר כולל בדיקה, טיפול חשמלי ומכאני וכדומה.

הקפידו על תחזוקת מערכות גילוי האש – מדובר במערכות מצילות חיים לכל דבר ועניין

אם אין בבית או בבית העסק שלכם מערכות גילוי אש – זה הזמן לוודא שתהיינה לכם כאלה. אם יש לכם מערכות כאלה – אתם רק צריכים לוודא שהן מטופלות בצורה יעילה ומקצועית על ידי אנשי מקצוע שמתמחים בתחום, וכך אתם יכולים לדעת שאתם אכן מוגנים ומוכנים למצב של שריפה – שנאחל לכם שלא יקרה לעולם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן