כמה עולה מערכת אזעקה ומה משפיע על מחיר המערכת?

אחת ההחלטות החשובות ביותר שיכולה להשפיע בחיוב על חייכם, היא ההחלטה להתקין מערכת אזעקה בתוך הבית שלכם או במקום העבודה שלכם. מערכות האזעקה מספקות לכם התראה מתאימה במידה ויש ניסיון לפריצה לתוך הבית או העבודה שלכם, ולעתים הדבר גם מסייע בהברחת הפורץ, וכן בשליחת כוחות בטחון במהירות למקום. הדבר עוזר גם לסכל לא מעט ניסיונות לפריצה, וגם עוזר באופן כללי ביצירת התראה ראויה ומרחיק כל מיני גורמים פליליים מהמקומות שיקרים לכם. עם זאת, כמובן שלא פעם גם עולה בראשכם השאלה, כמה תעלה לכם ההתקנה של המערכת הזו? מה יכול להשפיע על המחיר של המערכת כלפי מעלה או כלפי מטה? והאם תמיד צריך לבחור במערכת היקרה ביותר?

להכיר את מרכיבי המחיר למערכת

אלחוטית או קווית? – מבחינת התווית של המחיר, המחיר של מערכת אזעקה אלחוטית יהיה יקר יותר מזו של מערכת קווית, כי הטכנולוגיה שבה המערכת האלחוטית משתמשת, היא טכנולוגיה יקרה יותר. עם זאת, אל תסתכלו רק על התווית של המערכת עצמה! אל תשכחו שהמחיר כול לגם את ההתקנה עצמה של המערכת. מבחינה זו, ההתקנה של מערכת קווית כמובן תהיה יקרה יותר מזו של מערכת אלחוטית. מערכת אלחוטית לא דורשת שום התקנה מיוחדת אלא רק הצמדה לשטח עצמו, ולעתים גם ניתן להתקין אותה לבד. גם אם תיעזרו באנשי מקצוע הם יגבו מכם מחיר מופחת בהשוואה להתקנה של מערכת קווית. אל תשכחו שמערכת קווית דורשת פתיחה של התשתיות בבית שלכם ועבודת חיבור מורכבת במיוחד. לכן בסופו של יום, ההתקנה של המערכת הקווית תהיה יקרה יותר מזו האלחוטית.

התאמות לשבת – במידה ואתם מעוניינים בהתקנה של אזעקה אשר תפעל גם בשבת אך אתם אנשים דתיים, הרי שאתם זקוקים למערכות אזעקה מיוחדות עם שעון שבת שיאפשר לכם פעולה בטוחה ללא חשש להפרת מצוות. יש לקחת בחשבון שמדובר על תוספות של עוד כמה אלפי שקלים למערכת הבסיסית.

גלאים מיוחדים – לעתים מה שמעלה את המחיר של מערכת אזעקה אלו הם הגלאים המיוחדים שאתם מתקינים בנוסף לגלאים הרגילים של המערכת. למערכות האזעקה הרגילות ישנם גלאים אשר פועלים בעיקר באזורי מפתח במבנה כמו למשל הכניסה למבנה, חלונות, וכיו"ב. עם זאת אפשר להתקין כמובן גלאים נוספים שיפעלו בתוך המבנה. כך למשל אפשר להתקין גלאים שיבחו שינוי בנפח בתוך החדרים, גלאים מיוחדים בחיבור לחלונות, גלאים שמחוברים לווילון, וכיו"ב. ניתן גם להתקין גלאים מיוחדים מחוץ למבנה שלכם שיהיו מצוידים גם באפשרות לזיהוי של בע"ח כדי שלא תהיה אזעקת שווא. כמובן שבכל המקרים הללו – תהיה תוספת מסוימת למחיר הסופי של המערכת.

אז מהו טווח המחירים שנצפה לו?

כאמור אתם צריכים לשאול את עצמכם באיזו מערכת אזעקה אתם תבחרו, מה השטח שבו היא תותקן, והאם תאם זקוקים לתוספות מיוחדות. מערכות האזעקה הבסיסיות יחסית כולל המחיר ההתקנה שלהן, יכולות להיות במחיר שבין 1,500 ל2,000 ש"ח בלבד. מערכות מתקדמות יותר יכולות גם לעבור את הרף של 4,000 ואף 5,000 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן