כמה עולה שלט לעסק?

עלות שלט נקבעת לפי סוג חומרי הגלם שבהם משתמשים כדי לייצר אותו, לפי הגודל וכמובן לפי העיצוב הגרפי והמיקום. במאמר הבא נסביר מה זה אומר מבחינת בעלי עסקים ואיך חוסכים בהוצאות בלי להתפשר על תוצאות.

שלט הוא אמצעי יעיל לשיווק, פרסום, מיתוג וקידום מכירות. באמצעות שלט אפשר להשיג בעת ובעונה אחת שורה ארוכה של מטרות, כמו גם למשוך את תשומת הלב של לקוחות קיימים ושל לקוחות פוטנציאליים חדשים. בנוסף, שלטים הם כיום חלק בלתי נפרד מארגז הכלים המסחרי של בתי עסק והם זולים ומשתלמים יותר בהשוואה לפרסום באפיקי תקשורת אחרים.

התאמת השלט עבור צרכי העסק

היתרון של שלט הוא שניתן להתאים אותו ספציפית לצרכים הקיימים של העסק. התאמה מן הסוג הזה באה לידי ביטוי בתקציב, בעיצוב ובמיקום. כך מגיעים למצב שבו חברות גדולות מפרסמות שלטי חוצות במקומות מרכזיים, בעוד בעלי עסקים קטנים מסתפקים בשלטים מדויקים יותר בסביבה שבה נמצא קהל היעד שלהם. בכל מקרה, את התאמת השלט לצרכי העסק מבחינת תקציב רצוי לבצע יחד עם אנשי מקצוע.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

העניין הוא שהמחיר של שלט לעסק הוא גם גמיש יותר מכפי שנהוג לחשוב. בפועל, יש כמה פרמטרים שמשפיעים על המחיר הזה ויכולים לשנות אותו:

א. סוג חומרי הגלם – מחירי שלטים נקבעים לפי סוג חומרי הגלם שבהם השתמשו כדי לייצר אותם. על קצה המזלג, אפשר להזכיר את ההבדל בין שלט רגיל לבין שלט מואר או בין שלט PVC לבין שלט הכוונה מחזיר אור. בנוסף, צריך לתמחר בנפרד שלט עם אותיות בולטות, שלט מודולארי או שלט LED.

ב. גודל השלט – עוד פקטור משמעותי בכל הנוגע למחיר של השלט הוא הגודל. ככל שהשלט יהיה גדול יותר, כך המחיר שלו יעלה. את הגודל קובעים לפי רוחב וגובה השלט ואפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי האפשרויות שעל הפרק.

ג. עיצוב גרפי – שירותי עיצוב גרפי בדרך כלל לא כלולים במחיר המקורי של השלט. מצד שני, כל בעל עסק זקוק לעיצוב גרפי ברמה גבוהה אם הוא רוצה שהשלט יבלוט ויישאר רלוונטי גם בסביבה יחסית צפופה ועמוסה. ברוב המקרים המחיר לעיצוב גרפי יעמוד על 500-1,500 ש"ח וניתן לשלב אותו גם עיצוב גרפי של מוצרים מודפסים.

ד. מיקום השלט – עלות ייצור שלט לעסק לא מביאה בחשבון את המחיר של הצבה שלו בשטח. את שטחי הפרסום מתמחרים לפי מיקום, עונתיות וגודל ויש הבדל משמעותי בין ערים גדולות וסואנות לבין שלטים בפריפריה.

ה. אגרה שנתית – מחיר האגרה השנתית שמשולם לעירייה משתנה גם הוא לפי גודל השלט, אך הוא כולל את המסגרת ואת המתקן שעליהם מציבים אותו. בהקשר הזה, מה שכדאי לעשות זה ליצור קשר עם המוקד שמספק את המידע על האגרה השנתית ולחשב אותה עוד לפני תהליך הייצור של השלט.

טווח מחירים

שלט PVC סטנדרטי בגודל של 5 על 10 יעלה 15-20 ש"ח, בעוד שלט דומה בגודל של 15 על 20 כבר יעלה 25-40 ש"ח. שלט הכוונה מואר יעלה 1,500-2,000 ש"ח והוספת אותיות בולטות תייקר כל סוג של שלט ב-120-160 ש"ח למ"ר. חוץ מזה, מדבקות לשלטים יעלו 600-900 ש"ח למ"ר אבל הן מגיעות בכל הגדלים, בכל הצבעים ולכל הרקעים.

מהו השלט הכי יקר?

שלטי חוצות בנתיבי איילון נחשבים לאופציה היקרה ביותר. כאן, המחיר לחודש עומד על כ-250 אלף ש"ח לא כולל את ייצור השלט ואת התקנתו. 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן