כמה עולה הדברה בבניין משותף

העלות של הדברה בבניין משותף נקבעת לפי מספר הקומות, סוג המזיקים, סוג ההדברה והמיקום הגיאוגרפי. כמו כן, כדאי לקבל המלצות על חברת הדברות ולא להשתמש רק במחיר בשביל לבחור אותה בצורה נכונה.

הדברה צריכה להתבצע אחת לתקופה מסוימת ובאופן קבוע. את ההדברה אפשר לבצע במקומות ציבוריים, בבתים פרטיים וכמובן בדירות שנמצאות בבנייני מגורים משותפים. עם זאת, האחריות על הדברה בבניין משותף מתחלקת גם היא בין הדיירים: בעוד כל בעל בית דואג לעצמו מבחינת ההדברה בדירה שלו, יש צורך לתאם מול הוועד את ההדברה של כל הבניין ולקחת בחשבון מגבלות מסוימות במעלית או בחדר המדרגות.

כיום ניתן לבצע הדברה בבניין משותף דרך חברה מקצועית שמגיעה מהאזור ומכירה אותו. אם למשל רוצים לתאם שירותי הדברה בהרצליה, יש לזה יתרון מבחינת משך הזמן שעובר מהרגע שבו יוצרים קשר עם בעלי המקצוע ועד שהם מגיעים כדי לבצע את העבודה. עם זאת, גם מדביר בהרצליה צריך לדעת איך לבחור ובעיקר חשוב להבין מה משפיע על המחיר של השירות.

מה הגורמים המשפיעים על מחיר ההדברה?

העלות של שירותי הדברה בהרצליה או בכל עיר אחרת בארץ אינה קבועה אלא דינאמית. ספציפית בשירותי הדברה בבניין משותף, ניתן להצביע על מספר גורמים שחוזרים על עצמם במהלך התמחור המבוצע על ידי בעלי מקצוע:

א. מספר הקומות – ככל שיש יותר קומות בבניין מגורים משותף, כך העלות של שירותי ההדברה תגדל.

ב. סוג המזיקים – הדברה בבניין משותף יכולה להתבצע עבור כל סוגי המזיקים, החרקים, המכרסמים, המעופפים וכן הלאה. מנגד, יש להביא בחשבון שימוש בחומרי הדברה מסוימים למזיקים ספציפיים וחומרי הדברה אחרים למזיקים שונים. אז אם רוצים להשיג תוצאות, זה קריטי ליצור קשר עם חברת הדברות שיודעת להתאים את סוג החומרים שבהם היא משתמשת לסוג המזיקים שיש בבניין. 

ג. סוג ההדברה – חברת הדברות יכולה להשתמש בשיטות שונות על מנת להרחיק ולהשמיד מכרסמים וחרקים מבנייני מגורים משותפים. על קצה המזלג, ניתן למשל להזכיר את ההבדל במחיר בין הדברה כימית, הדברה ירוקה והדברה ביולוגית. בשביל לקבל הצעת מחיר מנומקת, חשוב לבדוק באיזה סוג של הדברה מדובר.

ד.  מיקום גיאוגרפי – העלות של הדברה בהרצליה לא דומה למחיר הממוצע של הדברה בערים אחרות בישראל. למעשה, כמעט בכל עיר בארץ קובעים מחיר בצורה מעט שונה – כמו למשל משיקולים של ביקוש והיצע. מעבר לכך, יש הבדל בין יוקר המחייה בהרצליה ובשרון לבין העלות הממוצעת של שירותים נוספים בערים אחרות בארץ.

ה. בורות ביוב – חשוב מאוד להדביר את בורות הביוב המשותפים לבעלי הדירות בבניין. אם מדבירים רק את חדר המדרגות או את הדירות, חומרי הריסוס לא יהיו מספיק אפקטיביים לאורך זמן. מנגד, יש לקחת בחשבון שמספר בורות הביוב משפיע על המחיר של השירות. ככל שיש יותר בורות ביוב, כך עולה המחיר של הדברה לבניין.

מה טווח המחירים הממוצע בענף?

על אף האמור לעיל, יש טווח פחות או יותר מקובל שבו משתמשים על מנת לקבוע כמה תעלה הדברה בבניין משותף. נכון להיום, הדברה של מזיקים שונים בבניין שכולל 4-6 קומות תעלה 200-600 ש"ח. לעומת זאת, באותו בניין עם 4 בורות ביוב המחיר יהיה 400-700 ש"ח. לשם השוואה, בבניינים גבוהים יותר המחיר יהיה 1,000 ש"ח ומעלה. 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן