כמה עולה להוציא דרכון פורטוגלי?

לא מעט ישראלים מוגדרים כזכאים לדרכון פורטוגלי. בגלל שהדרכון המדובר הינו דרכון אירופאי לכל דבר, הוא נחשק ורצוי מאוד בקרב רבים. אכן, לא מעט ישראלים צלחו את התהליך הזה והם מחזיקים כיום בדרכון פורטוגלי. רבים אחרים עדיין עובדים על זה. ויש אחרים שבודקים עלויות ופרטים בנושא. אחת השאלות הפופולאריות שעולות היא כמה עולה להוציא דרכון פורטוגלי. חשוב לציין כי אמנם יש עלות כספית משמעותית, אך מעבר לכך הוצאת הדרכון דורשת עשיה וליווי מקצועי על מנת לקבל את הדרכון המיוחל. 

השלבים בדרך להוצאת דרכון פורטוגלי

שלב ראשון – בירור זכאות.

זכאי להוציא דרכון פורטוגלי אדם שמעיד על שורשים משפחתיים בפורטוגל. כדי לבדוק את הדבר מתבססים על רשימה של שמות משפחה אשר בכוחם להיות עדות על היות אדם צאצא של יושבי פורטוגל, ומכוח זה הוא עשוי להיות זכאי להחזיק בידיו דרכון פורטוגלי. בדיקה זו מתבצעת ללא כל התחייבות והיא איננה כרוכה בתשלום במרבית המקרים.

שלב שני – איסוף מסמכים

תפקיד המסמכים הוא להוכיח זיקה בין המבקש לבין פורטוגל. לכל מבקש נדרשים מסמכים שונים, זאת בהתאם לשם המשפחה ולעץ המשפחתי אליו הוא משתייך.

שלב שלישי – אישור הקהילה היהודית

במאה החמש עשרה חיה בפורטוגל קהילה יהודית גדולה אשר גורשה על ידי המלך מגבולות המדינה. הקהילה היהודית בפורטוגל צריכה לאשר כי המסמכים של המבקש מעידים על כך שהמשפחה שלו אכן הייתה חלק מהקהילה בעבר.

שלב רביעי – תיק להגשה

לאחר קבלת אישור מבני הקהילה המקומית יש לבנות את התיק. מדובר על תיק שיוגש מול הרשות הפורטוגזית. בין היתר יש צורך לבצע תרגום מסמכים רלוונטיים ולהמציא מסמכים נחוצים כמו תעודת יושר.

שלב חמישי – הגשת הבקשה

כאשר התיק מוכן מגישים את הבקשה וממתינים לקבלת האישורים. במידה והבקשה התקבלה ונמצאתם זכאים לדרכון פורטוגלי, אתם עתידים לקבל את הדרכון עם סיום שלב זה.

כמה כל זה עולה?

בוודאי הנכם רוצים לדעת מהו דרכון פורטוגלי מחיר. יש כמה מרכיבים שמשפיעים על העלויות. לרוב העלות תגיע בסופו של תהליך לסכום שנע בין שבעת אלפים חמש מאות שקלים לעשרת אלפים שקלים. במידה ומדובר על תיק מורכב במיוחד, המחיר עשוי להיות יקר יותר.

רכיבי המחיר

  • תשלום אגרות – יש שתי אגרות שיהיה עליכם לשלם. אגרה אחת אשר משלמים אותה לקהילה היהודית בפורטוגל, מדובר על סכום של מאתיים חמישים יורו. אגרה נוספת משולמת לממשלת פורטוגל וגם היא בסכום של 250 יורו.
  • מסמכים ממשרד הפנים וחותמת אפוסטיל – שלב בסיסי שכרוך בעלויות של עשרות שקלים.
  • אישורים נוטריוניים – אישורים שתידרשו להנפיק בהתאם לתיק האישי שלכם. הוצאה שמגיעה לכמה מאות שקלים.
  • תרגום מסמכים – שירותי תרגום מסמכים לפורטוגזית ינועו בין מאות לאלפים. תלוי הדבר בכמות המסמכים שאתם צריכים לתרגם עבור התיק האישי שלכם.
  • בירור גנאולוגי – לא בכל מקרה נדרש, אך ככל שהזיקה הפורטוגזית שלכם רחוקה יותר, תידרשו להוכיח באמצעות הוכחה גנאולוגית את הזיקה שלכם. החיפוש עשוי להיות יקר ולהגיע לאלפי שקלים.
  • עורכי דין – אתם תצטרכו להיעזר בשני עורכי דין. אחד פורטוגזי ואחד ישראלי. עבור שכר הטרחה לעורך הדין הפורטוגזי אשר מבצע את הטיפול המשפטי בתיק שלכם על כך הכרוך בכך. המחיר עשוי לנוע בין 250 ל-400 יורו. לעורך הדין בישראל תשלמו סכום שינוע בין אלפיים חמש מאות לחמשת אלפים שקלים. התהליך מורכב ולרוב בלתי אפשרי לעבור אותו ללא ליווי עורך דין. כך שזו הוצאה שכמעט בלתי אפשרי לחסוך אותה.

הסיכום של כלל התשלומים הללו מגיע לסכום שנע בין  שבעת אלפים חמש מאות שקלים לעשרת אלפים ₪. אך הדרכון שתקבלו הינו בעל ערך רב, הוא בהחלט מצדיק את המאמצים ואת העלויות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן