כמה עולה לרשום פטנט בארץ?

רישום פטנט

רישום פטנט הצלחתם לפתח פורמולה מיוחדת? נראה לכם שיש לכם רעיון למערכת מבריקה שאיש לא חשב עליה? אפשר שאתם תרצו להגן על הרעיון שלכם באמצעות רישום פטנט בארץ. כאשר אתם רושמים את הפטנט שלכם בתוך מדינת ישראל – סימן שאיש לא יוכל להשתמש בו ללא רשותכם, ומבלי לשלם לכם תמלוגים הולמים. עם זאת, חשוב גם לדעת כמה עולה הליך רישום הפטנט בישראל, משום שהדבר כרוך בעלויות, אגרות, ושכר לאנשי המקצוע.

מה משפיע על מחיר הרישום?

 

  • עריכת המסמכים לרישום הפטנט – כאשר מבקשים לרשום פטנט, יש להגיש למשרד המשפטים שפע של מסמכים שונים, אשר יוכיחו מעל לכל צל של ספק – שאכן פיתחתם פטנט כהגדרה שלו בחוק. מדובר על מסמכים ארוכים ומורכבים מאד אשר יכולים לקחת לכם זמן רב. לכן, נהוג לפנות לעורכי דין אשר מתמחים בתחום, ויש כמובן לקחת בחשבון את שכר הטרחה שהם לוקחים עבור השירות.
  • אגרות רישום – כאשר אתם רושמים פטנט בישראל, יש לזכור שעליכם לשלם אגרת רישום ראשוני עבור עצם הבקשה לפטנט.  כמו כן, אם אתם כבר הגשתם יותר מ50 תביעות לפטנטים, הדבר כרוך בתשלום אגרה נוספת, ואם אתם מתעכבים במשלוח המסמכים או דווקא מעוניינים בהליך רישום מהיר יותר – הדברים הללו כרוכים בתשלום נוסף.
  • הארכת תוקף הפטנט –  בכל שנה מחדש, לאחר שרשמתם את הפטנט והוא התקבל ככזה בארץ, יש לשלם למדינה בכדי להאריך את תוקפו של הפטנט. ככל שמדבור על שנים רחוקות יותר – המחיר של הרישום עולה כמובן.

לאתר לוצאטו פטנטים – שירותי רישום פטנטים

וכמה זה עולה בסוף?

 

המחיר הבסיסי להגשת בקשה לרישום על פטנט עולה כיום כ 2,000 ש"ח.  אם רוצים לזרז את התהליך, הדבר כרוך בתשלום של עוד 1,000 ש"ח. כמו כן, לשש הנשים הראשונות יש לשלם 800 ש"ח כאגרה בכל שנה, בין שבע לעשר שנים יש לשלם 1,600 ש"ח, ועד ל14 שנה יש לשל כ 2,400 ש"ח. הוסיפו על כך את שכר הטרחה שעורכי הדין גובים, לרוב כחלק מהרווחים שתשיגו עקב רישום הפטנט.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן