כמה עולה דרכון חדשאדם שרוצה לנסוע לחו"ל חייב לבדוק האם הדרכון שלו בתוקף. בעוד כל ההוצאות הנלוות לחופשה מתוכננות מראש, לא כולם מכירים את העלות של הוצאת דרכון. דרכון חדש מיועד למי שאיבד את הדרכון הישן, מעולם לא הוציא דרכון או כל בגיר מעל גיל 16. העלות של דרכון חדש קבועה ומתעדכנת מדי שנה על ידי משרד הפנים. המחיר לאזרח כולל את הטיפול בדרכון החדש, את הנפקתו ואת מסירתו.
ניתן להוציא דרכון חדש בעזרת הגשת טפסים, מסירת תמונות פספורט והצגת תעודת זהות. בנוסף, העלות של הנפקת דרכון חדש לקטין נמוכה מהעלות של עלות הנפקת דרכון עבור בוגר.

 

מה המרכיבים המשפיעים על המחיר?

א. מסמכים ותמונות פספורט – הוצאת דרכון כרוכה בהצגת שתי תמונות פספורט ותעודת זהות. מי שאין ברשותו תמונות פספורט תקינות יצטרך להוציא אותן, ולשלם על כך כמה עשרות שקלים. לעומת זאת, מי שאין ברשותו תעודת זהות עשוי לעמוד מול הוצאה גבוהה יותר.
ב. תשלום מקוון – משרד הפנים מעודד אזרחים לבצע פעולות בצורה מקוונת. ניתן לבצע את התשלום הראשוני על הדרכון באמצעות אתר האינטרנט של משרד הפנים. למעשה, המרכיב העיקרי המשפיע על המחיר בהיבט הזה הוא בזבוז הזמן על עמידה בתור. אפשר לחסוך את הזמן הזה, ולצמצם את העלות של הוצאת דרכון במידה ומבצעים את כל הפעולות מראש אונליין.
ג. חידוש – אפשר לחדש דרכון שלא עברו 10 שנים מיום הנפקתו בחינם, אך על מנת לבצע את התהליך יש צורך במילוי טופס בקשה והצגה של הדרכון הישן.
ד. תאריך – משרד הפנים מעודד תושבים להוציא ולחדש דרכונים בחורף. בצורה כזו מנסה משרד הפנים למנוע עומס על הסניפים, בעיקר על ידי מחירים נמוכים יותר של שירותי הוצאת דרכון חדש. המחירים של דרכון חדש בחודשים ינואר-מרץ יכולים להיות נמוכים בעשרות אחוזים מהמחירים של דרכון חדש בחודשים יולי-אוגוסט.

טווחי מחירים

הסקירה הכללית אינה מחייבת מבחינת מחירים, ומאוד כדאי להתעדכן במחירון הרשמי המופיע באתר האינטרט של משרד הפנים. מצד שני, ניתן להסיק ברמה גבוהה של סבירות כי העלות של הוצאת דרכון חדש עומדת על מאות שקלים בלבד. אם ממלאים את הטופס המקוון בחורף, משתמשים בתמונות פספורט עדכניות, ובעיקר חוסכים בזבוז זמן בתור, ניתן לסיים את הוצאת הדרכון בעלות של 180-220 ש"ח בלבד. לעומת זאת, פנייה אל משרד הפנים בחודשי החופש הגדול, המתנה למילוי טפסים וצילום מחדש של תמונות פספורט יגדילו את העלות לטווח של 200-300 ש"ח ואפילו יותר.
דרכון חדש לא צריך למנוע מכם את החלום של חופשה בחו"ל. בדקו אילו מהפרמטרים המשפיעים על המחיר רלוונטיים עבורכם, התייעצו עם נציגי משרד הפנים, והמשיכו לעקוב אחר ההנחיות. לעיתים קרובות תגלו כי העלות נמוכה יותר ממה שחשבתם והתהליך קצר ויעיל.

אולי יעניין אותך לקרוא גם כמה עולה טיסה לאילת

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן