כמה עולה טיסה לחו"ל?

טיול אחרי צבא

אין מי שלא אוהב לטוס לחופשה בחו"ל בכדי לטעון מצברים, וחשוב לדעת כמה זה עולה

טיסות לחו"ל הן חלק משמעותי מאוד מהשגרה של רבים מאתנו, ובצדק. בסופו של דבר, אנחנו חיים בחברה אינטנסיבית, שבה אנחנו עובדים מסביב לשעון כאנשי מקצוע וכהורים, ילדים וחברים – והעומס הזה אומר שאנחנו צריכים לדעת גם מתי לעשות הפסקה ולצאת לחופשה שבה אנחנו משקיעים בעיקר בעצמנו ונהנים בעיקר לעצמנו. הדרך הנכונה ביותר לעשות חופשה שכזו היא בחוץ לארץ, משום שרק כך ניתן לחוש באמת את הניתוק שאנחנו מחפשים ואת ההנאה המלאה וחסרת הדאגות שנחוצה לנו, גם אם לטווח קצר. עם זאת, כמובן שמדובר פה בהשקעה כלכלית לא מבוטלת, וטיסה לחו"ל היא השקעה שצריך לתכנן בצורה נכונה מאוד ולחסוך אליה היטב בטרם אנחנו מוציאים אותה לפועל – וחשוב להבין כמה הדבר בדיוק עולה בכדי לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר מבחינה אישית וכלכלית בתכנון חופשה בחו"ל.

כששואלים כמה עולה טיסה לחו"ל, חשוב להבין כי טווח המחירים הוא עצום

  • טווח המחירים הוא רחב מאוד – כשאנחנו מתכננים טיסות לחו"ל ומנסים להבין כמה הדבר צריך לעלות לנו, אנחנו צריכים להבין שמדובר בהשקעה כלכלית שיכולה להיות משתנה ודינמית מאוד בהתאם ליעד שאנחנו בוחרים. ישנם כמה וכמה פרמטרים המשפיעים על טווח המחירים שנמצא בטיסה שלנו לחו"ל. פרמטר ראשון הוא המרחק – ברמה הטכנית, ככל שהיעד רחוק יותר כך עלויות הטיסה הן גדולות יותר וכך הטיסה עצמה תהיה יקרה יותר. מעבר לכך, יש משמעות עצומה גם לפופולאריות של היעד שאנחנו בוחרים – ככל שהיעד הוא פופולארי יותר ושהעונה תיירותית יותר, כך גם מחיר הטיסה יהיה גבוה יותר. ברור, אם כן, מדוע יעדים קרובים ולא מאוד פופולאריים כמו טורקיה מציעים לנו מחירי טיסות זולים באופן משמעותי מיעדים רחוקים ופופולאריים מאוד, כמו לדוגמה ניו יורק.
  • טווחי מחירים עקרוניים – כאשר אנחנו מסתכלים על מחירי טיסות לחו"ל אנחנו רואים טווחים דינמיים ומשתנים למדי, כאשר הטיסות היקרות ביותר הן לעתים קרובות טיסות ישירות לניו יורק שעלותן מתחילה באזור ה-600 דולר. מאידך, טיסות ליעדים שונים באירופה תהיינה זולות יותר, כאשר גם בעונה התיירותית הזאת טיסה לאמסטרדם מתחילה באזור ה-400 דולר וכך גם טיסות לברצלונה או לפריז. ישנם לא מעט יעדים זולים יותר, כולל אפשרויות טיסה של הדקה ה-90 שיכולות להיות זולות מאוד, ולעתים נוכל למצוא טיסה לחו"ל במחיר של לא יותר מ-150 דולר גם בעונות תיירותיות.

בחרו לעצמכם את היעד המתאים לכם ביותר מבחינה אישית ומבחינה כלכלית

בסופו של דבר, כשאתם משקיעים לא מעט כסף בטיסות לחו"ל אתם צריכים לוודא שאתם משקיעים נכון, ביעד שממנו תיהנו כמה שרק אפשר. לכן, לעתים השיקול הכלכלי תופס חשיבות משנית לשיקול האישי, ולאחר שאתם בכל מקרה חוסכים לא מעט כסף – אתם צריכים להשקיע בעצמכם עם חופשה חלומית שמגיעה לכם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן