מפוח

התקנה מקצועית קובעת במידה רבה את היעילות של מכשירי חשמל ופתרונות אוורור מסוימים. בשביל להיערך להוצאה הכספית בצורה נכונה צריך לדעת מה משפיע על המחיר ולבחור בהתאם גם את אנשי המקצוע. הנה הפרטים המלאים

מפוח משמש לאוורור חלל הפנים ויש לו תפקיד אנרגטי בבתים פרטיים, משרדים, מסעדות, חנויות, מחסנים ועוד. התקנה מקצועית שלו מבטיחה עבודה תקינה לאורך זמן ועשויה למנוע הצטברות של ריחות לא נעימים. חשוב לוודא התקנה שמבוצעת על ידי גורם מוסמך ובהתאם לסטנדרטים של רשויות הכיבוי והרגולציה, אך חשוב לא פחות גם לדעת מה משפיע על המחיר.

כמו כן, יש לזכור שהתקנה של פתרונות אוורור מסוימים אפשרות בבתים חדשים ובבתים ישנים. ברוב הבתים החדשים אחראי הקבלן על ההתקנה של פתרונות אוורור, בעוד בבתים ישנים מבוצעת ההתקנה במסגרת השיפוץ. יש לדאוג לשיתוף פעולה בין כל אנשי המקצוע שאחראיים על ההתקנה ולוודא גם התאמה של פתרונות אוורור למערכת החשמל, האינסטלציה וכדומה.

מפוח

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה התקנת מפוח:

א. סוג המפוח – פערי המחירים הגבוהים ביותר נובעים מסוגים שונים של פתרונות אוורור. לצד פתרון צנטריפוגלי מאיץ כפות קדימה או מאיץ כפות אחורה, יש דגמים של מפוחי צינור צנטריפוגליים, דגמי צינור ציריים שקטים, דגמי לחץ גבוה וכמובן פתרונות אוורור ייעודיים לאוורור שירותים במרחב הציבורי. ככל שהדגם מסובך ומשוכלל יותר, כך צפויה ההתקנה להתייקר.

ב. מיקום ההתקנה – אנשי מקצוע גובים מחיר על התקנות לפי המיקום הספציפי. במיקום נוח ונגיש אפשר לחסוך בהוצאות, לעומת מיקום מרוחק שמחייב גם סיכון בטיחותי מסוים והוצאה כספית בהתאם. עם זאת, הלקוח יכול לקבל הצעת מחיר מסודרת על התקנה במקומות שונים עוד לפני שהוא מזמין את המתקין וכך לוודא עמידה במסגרת התקציב.

ג. אחריות – לא כל ההתקנות מבוצעות עם אחריות. חשוב לברר מראש האם ההתקנה כוללת אחריות, או לחילופין כמה יעלה לרכוש אותה בנפרד. כמו כן, יש להבחין בין מקרים שבהם ההתקנה מתבצעת על ידי נציג של החברה שממנה קונים את המכשיר, לבין מקרים שבהם ההתקנה היא של בעלי מקצוע פרטיים. בכל מקרה רצוי להימנע מניסיון להתקין פתרונות אוורור באופן עצמאי כי זו פעולה שדורשת מיומנות וניסיון.

טווח מחירים

באופן עקרוני, התקנה בלבד של מפוח לא אמורה לעלות יותר מכמה מאות שקלים. אם רוצים לרכז את ההתקנה ואת רכישת המוצרים תחת קורת גג אחת, ניתן לשלם 1,000-8,000 ש"ח על רכישת והתקנת מפוחי גגות לבית ולתעשייה, 850-1,400 ש"ח על פתרונות אוורור למטבח ובערך 2,000-6,000 ש"ח על רכישת והתקנת מפוחי לחץ גבוה.

בשורה התחתונה, ההוצאה על פתרונות אוורור משתלמת כי היא חוסכת בעוד המון היבטים של צריכת אנרגיה, נוחות ושיפור איכות החיים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן