כמה עולה תיקון מנוע AC

תיקון מנועים

תיקון מנוע AC מבוצע תוך התחשבות בעובדה שמדובר בזרם חילופין. בניגוד למנוע DC שפועל בזרם ישר, מנוע AC כולל זרם חשמלי שהופך את כיוונו באופן מחזורי. כתוצאה מכך צריך לתאם תיקון מנועים מן הסוג הזה מול אנשים שמכירים את התחום ואת הענף. ללא היכרות מוקדמת עם הבדלים בין מנועי AC או DC לא ניתן לשחזר את הפעילות התקינה של המנוע ולפתור את התקלה. מעבר לכך, שכיחות השימוש במנועי AC לעומת מנועי DC עשויה גם היא להשפיע על התיקון ועל המחיר.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולים שירותי תיקון מנועים כאלה ואחרים:

א. סוג המנוע – אנשי מקצוע שנדרשים לבצע תיקון מנועים צריכים לבדוק באיזה סוג מדובר. רק לאחר בדיקה יסודית של סוג המנוע הם יכולים להחליט איזה סכום לדרוש על התיקון. מלבד ההבדל בין זרם חילופין וזרם ישר, סוג המנוע נקבע לפי הצורה והשליטה.

ב. סוג המכונה – יש הבדלים של אלפי שקלים בין תיקון מנוע של מעבד מזון, מיקסר או מכשיר חשמלי ביתי לבין תיקון מנוע של מכונה תעשייתית. אנשי המקצוע מחליטים על עלות התיקון לפי סוג המכונה ועל פי הרקע האישי שלהם בהתמודדות עם תקלות דומות.

ג. דחיפות התיקון – נהוג לגבות תוספת מחיר עבור תיקון דחוף של סוגי מנועים שונים. כאן דווקא אין משמעות לשאלה באיזה סוג של מנוע מדובר והאם הוא עובד על זרם חילופין או זרם ישר, כי דחיפות התיקון היא בדרך כלל אחידה. ככל שהתיקון דחוף יותר כך יעלה מחיר השירות עבור הלקוח.

תיקון מנועים

טווח מחירים

אפשר להתייחס לכמה סוגים נפוצים של שירותי תיקון מנועים על מנת להבין מה טווח המחירים המקובלים בענף. תיקון מנוע במכשיר חשמלי קטן יעלה 150-800 ש"ח, לעומת שיפוץ מנוע לרכב שיעלה 2,000-10,000 ש"ח. לשם השוואה, תיקון מעגל בקרה במכשיר חשמלי לא אמור לעלות יותר מ-250 ש"ח ותיקון מיחם או גוף חימום עולה 100-150 ש"ח. הדבר החשוב הוא לוודא שמדובר בשירות תיקון מקצועי שמבוצע בבטיחות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן