כמה עולים צמיגים לרכב

היכרות עם הגורמים שמשפיעים על מחירי צמיגים יכולה לסייע למי שרוצה לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על נוחות, בטיחות וחווית הנסיעה. במאמר הבא נרחיב על כך ונציג את טווח המחירים המקובל בענף.

צמיגים הם אחד המרכיבים החשובים ביותר ברכב. הצמיגים אחראיים על הקשר בין הרכב לבין הכביש, הם משפיעים על חווית הנהיגה והם קובעים את מרחק הבלימה והעצירה. במקביל, לצמיגים יש השפעה על בטיחות הנסיעה ועל צריכת הדלק. צמיגים לא תקינים או כאלה שאינם מלאים בלחץ האוויר שמומלץ על ידי היצרן גורמים לבזבוז דלק, בעוד צמיגים זהים שמותקנים על אותו סרן יכולים למנוע תאונות דרכים.
על רקע האמור לעיל אפשר להבין את החשיבות של החלפת צמיגים לרכב אחת לתקופה מסוימת. מצד שני, גם מי שמבין את חשיבות הצמיגים לא בהכרח יודע איזה גורמים משפיעים על מחירם.

פרמטרים שקובעים את מחיר הצמיגים

אלו הגורמים העיקריים שיקבעו כמה יעלו צמיגים לרכב שלכם:
א. סוג הרכב והשנתון – יצרני הרכב הם היחידים שקובעים איזה צמיגים מתאימים לכל דגם. בפועל, זה יוצר הבדלים של מאות שקלים בין צמיגים. ברכבי יוקרה למשל הצמיגים עבים, חזקים וגדולים יותר ולכן המחיר שלהם עולה. מנגד, ברכבים פרטיים או ברכבים מקטגוריית מיני ניתן למצוא צמיגים זולים וטובים.

ב. מידות הצמיג – לכל צמיג יש מידות שונות שקובעות כמה עולה לייצר ולאחר מכן למכור אותו. המידות העיקריות הן קוטר החישוק, החתך והרוחב. את הפרטים על מידות הצמיג ניתן גם כן לקבל דרך יצרני הרכב. במידה ורוצים, אפשר לבדוק מה המידות המומלצות לכל צמיג לפי ספר הרכב או פרטים שניתנים במוסכים המורשים ואצל היבואנים.

ג. סוג הצמיג – הבדל משמעותי לא פחות בין המחירים נקבע לפי סוג הצמיג. כאן אפשר לראות פערי מחירים בין צמיג לרכב פרטי, צמיג לרכב מסחרי וכמובן צמיגי 4X4. יתרה על כך, קיימים פערים גם בתוך כל קטגוריה ובהם עלויות שונות עבור צמיג 4X4 לרכב כביש, רכב שטח קל, רכב כביש פלוס שטח ורכב שטח מלא.

ד. מצב הצמיג – ברוב המקומות מציעים למכירה צמיגים מחודשים. במידה ובוחרים לקנות צמיג שאינו חדש, יש לבחון את שנתון הייצור שלו ולוודא שהוא במצב מתאים לשימוש על גבי רכב פרטי או מסחרי. כאן גם צריך לברר מה רמת המקצועיות של מתקין הצמיגים והאם המחיר כולל בדיקת כיוון פרונט.

טווח מחירים משוער

צמיג לרכב פרטי יעלה 150-350 ש"ח וברכבי יוקרה המחיר עשוי להגיע ל-500 ש"ח ומעלה. ברכבי שטח העלות הממוצעת של צמיג היא 400-700 ש"ח וקיימים גם הבדלים בין היצרנים. עם זאת, ניתן לחסוך בהוצאות על ידי רכישת רביעיית צמיגים. כאן העלות המצטברת תהיה גבוהה אך המחיר לכל צמיג יורד בעשרות אחוזים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן