שחזור מפתחות לרכב – כמה זה עולה?

שחזור מפתחות לרכב

שחזור מפתחות לרכב היא משימה מורכבת יותר שדורשת הרבה מיומנות מצדו של המנעולן. המשימה הזו לא זולה והיא יכולה להגיע ליותר מ-1000 שקלים, וזה בדיוק הזמן להבין מה משפיע על המחיר וכמה זה יעלה לכם לפי סוג המפתח שלכם.

מהו שחזור מפתחות לרכב?

אנשים רבים מתבלבלים בין שחזור מפתחות לבין שכפול מפתחות ולמעשה למרות שבסופו של דבר מדובר על פעולה שיוצרת מפתח חדש, הדרך שבה הדברים נעשים שונה לגמרי. בשכפול מפתחות יש צורך ליצור מפתח מעותק קיים כאשר משימה זו הרבה יותר קלה באופן טבעי מאשר שחזור מפתחות, שבתהליך זה יש צורך ליצור מפתח יש מאין. יצירת המפתח מחדש תעלה תמיד יותר כי היא דורשת התעסקות מדויקת יותר ולעתים במפתחות מתקדמים יש צורך בביטול הקוד בשבב ויצירת חדש.

מה משפיע על המחיר של שחזור מפתחות לרכב?

  • שחזור מפתחות לרכב יכול להיות זול יותר אם מדובר בדגם פחות יוקרתי ולמעשה גם פחות בטוח. יש יצרניות רכב שמקפידות מאוד על עניין הבטיחות ויצירת מפתח נוסף יכול להיות עניין מסובך למדי בעוד שיצרניות רכב אחרות דווקא מקפידות על מלאכה יחסית פשוטה שלא תקשה על הנהג. דגמי הרכבים משפיעים מאוד על המחיר והפערים יכולים להגיע למאות שקלים.
  • העבודה המכנית של יצירת המפתח אמנם יכולה להיות שונה מאוד מיצרן רכב לאחר אך לא כאן הבדלי המחירים יהיו משמעותיים. ההבדלים המשמעותיים ביותר יהיו כאשר יהיה צורך להתחבר למחשב הרכב ולבטל את הקוד שנמצא בשבב, זה שפותח את מחשב הרכב.
  • הקוד הוא קו הגנה חשוב מאוד ליצרניות הרכב ושלא כמו בשכפול מפתחות, שם יש צורך לקודד את השבב גם למפתח הנוסף, בשחזור יש צורך לבטל אותו ולקודד קוד חדש מה שיכול להיות מלווה בתשלום נוסף ליצרנית הרכב.

כמה זה עולה בשורה התחתונה?

שחזור מפתחות לרכב יעלה בין 400 ועד 900 שקלים אפ מדובר על מפתח ללא שבב שצריך לקודד בעוד שחזור יש מאין שכולל יצירת שבב חדש ומקודד לפי יצרן הרכב כבר יעלה בין 800 ועד 2000 שקלים בדגמי הרכבים היוקרתיים ביותר. כמו שאפשר לשים לב המחירים גבוהים מאוד ולכן עדיף לשכפל מפתח מראש כאשר גם סקר שוק יכול לסייע להורדת המחיר באופן משמעותי. לעתים יש מוסכניקים שצורכים שירותי קבלן ממנעולן ולכן זה יעלה לכם יותר בגלל התיווך, דבר שחשוב לזכור.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן