כמה עולה ציוד הידראוליקה?

מחליף חום תעשייתי

העלות של ציוד בתחום של הידראוליקה נקבעת לפי שורה ארוכה של פרמטרים. במאמר הבא נציג את הגורמים המרכזיים שמשפיעים על המחיר ונבין כיצד ניתן לחסוך בהוצאות

ציוד הידראוליקה אמור להיות עשוי מחומרים איכותיים ולעמוד בתקנים מסוימים מבחינת יעילות ובטיחות. כתוצאה מכך, יש המון סוגים של ציוד שנכללים תחת הקטגוריה ולכן קיימים גם פערי מחירים. הפערים עשויים להגיע לעשרות אחוזים בין סוגים שונים של ציוד והם משפיעים על מערכת השיקולים של הלקוחות. עם זאת, ניתן גם להצביע על פרמטרים אחידים שמשותפים לכל סוגי הציוד.

מבחינת לקוחות בסקטור הפרטי, העסקי והציבורי, בחירה נכונה של ציוד בתחום של הידראוליקה לא קשורה רק לנושא העלות או המחיר. את הציוד בוחרים גם לפי רמת הבטיחות ובעיקר בהתאם לאופי השימוש הצפוי. אם מתייחסים לפרמטרים האלה כחלק ממכלול רחב יותר של שיקולים, ניתן לחסוך בהוצאות על הציוד בלי להתפשר על הביצועים.

אלו הגורמים העיקריים שיקבעו כמה עולה ציוד הידראוליקה:

א. תקן – התקנים לייצור של ציוד הידראוליקה נקבעים על ידי גופים מקומיים ובינלאומיים. כל גוף רשאי לקבוע תקן אחר שמטרתו לוודא רמה גבוהה של הציוד ובטיחות ללא פשרות עבור המשתמשים. ההיבט החיובי היא שניתן לדעת מראש איזה ציוד מקבל את התקן ועומד בו, ולאיזה ציוד אין את התקן הנדרש. כמו כן, ציוד עם תקן יעלה יותר מאשר ציוד בלי תקן בגלל שעלות הייצור שלו גבוהות.

ב. חומרי גלם – אפשר לייצר ציוד הידראוליקה מסוגים שונים של חומרים. ככל שחומרי הגלם שבהם משתמשים על מנת לייצר את הציוד יהיו טובים וחזקים יותר, כך צפוי גם המחיר שלו לעלות. את הדוגמא הכי טובה לכך ניתן לראות בציוד שמיועד לשימוש בתוך מים ואמור להיות עמיד בפני קורוזיה, לעומת ציוד שנעזר במשאבות הידראוליות אבל בסביבה יבשה.

ג. אחריות – הענקת תקופת אחריות על רכישת הציוד מעלה את המחיר המקורי שאותו נדרשים הלקוחות לשלם. מנגד, תקופת האחריות נותנת שקט נפשי והיא חשובה בעיקר עבור מי שעושה בציוד שימוש תעשייתי או מסחרי. בעזרת הפעלת האחריות ניתן לחסוך בהוצאות על הציוד ולהשתמש בו בראש שקט לאורך זמן.

ד. יצרן – יצרן עם מוניטין חיובי ירשה לעצמו לגבות מחיר גבוה יותר על ציוד הידראוליקה מכל סוג. לעומתו, חברות חדשות בלי ניסיון מוכח עשויות לנסות לחדור לשוק בעזרת הורדה מאסיבית של מחירים ועלויות.

ציוד הידראוליקה

טווח מחירים ש ציוד הידראוליקה

משאבה הידראולית תעלה כמה אלפי שקלים אך יש ציוד שנשען על הפעלה הידראולית ומתאים לשימושים פרטיים שאותו ניתן להשיג בכמה מאות שקלים בלבד. בין לבין, אפשר לקבל הצעת מחיר מותאמת אישית ולהתייעץ עם אנשי מקצוע. כך מתאימים את המחיר לאופי השימוש ומבררים לגבי תקופת אחריות ועמידה בתקן.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן