כמה עולה לקנות עצים לבנייה?

עצים לבנייה עצמית או כחומר גלם לבנייה של קבלן אפשר להשיג ממגוון רחב של מקורות. במאמר הבא נסביר איך בוחרים את העץ המתאים, מה משפיע על העלות ומה טווח המחירים המקובל בענף.

עצים הם בין חומרי הגלם הפופולאריים ביותר בענף הבנייה. בעזרת העצים אפשר לבנות ולשפץ את כל סוגי המבנים, הם נוחים לתחזוקה ויש להם גם יתרון דקורטיבי ואסתטי בהשוואה לחומרי גלם אחרים. בנוסף, את העצים אפשר לקנות אם רוצים לבנות או לשפץ את הבית לבד. לחילופין, ניתן לרכוש עצים כחומר גלם לבנייה ולהביא אותם אל הקבלן שיבצע את העבודה בפועל.

הגדרת תקציב לפני הרכישה

הדבר החשוב ביותר שאותו צריך לזכור במהלך חיפוש אחר מכירת עצים בתל אביב הוא ההבדלים בין הסוגים. אם רוצים למצוא ולקנות את העצים שהכי מתאימים לקנייה, צריך להגדיר מראש את אופי השימוש בהן. במסגרת הגדרת אופי השימוש מחליטים מה עושים עם העצים, האם הם מיועדים לחלל החוץ או הפנים ומה התקציב עבורם.

גורמים המשפיעים על המחיר

אלו הפרמטרים העיקריים שקובעים כמה עולה לקנות עצים לבנייה – בין אם מדובר על בנייה עצמית או כחלק מהקצאת חומרי גלם לבנייה של קבלן ואנשי מקצוע:

א. סוג העץ – העלות של קנייה או מכירת עצים היא פונקציה של סוג חומרי הגלם. הפערים הכי גדולים הם בין עץ מלא וטבעי לבין עץ סינתטי ויש גם פתרונות ביניים כגון עצי סנדוויץ'. בכל מקרה, את סוג העץ בוחרים עוד לפני שמחליטים כמה רוצים להשקיע בבנייה או איזה סוגים אחרים של חומרי גלם לשלב בפרויקט.

ב. זמינות העצים – יכול להיות מצב שבו בעונה מסוימת של השנה המחיר של סוגי עצים מסוימים יהיה גבוה יותר מסוגי עצים אחרים, אך בעונה אחרת זה יתהפך. הסיבה לכך קשורה כמו תמיד לביקוש והיצע: כאשר הביקוש גבוה וההיצע קשיח, המחירים עולים. אם לאחר מכן הביקוש יורד וההיצע עולה, ייתכן ומי שמחפש עסקאות טובות של קניית או מכירת עצים יוכל לחסוך בהוצאות.

ג. מספר העצים – בתחום של קניית עצים יש משמעות לכמות. ככל שקונים יותר עצים, כך אפשר להשיג מחיר טוב יותר על כל פלטה עץ. כמובן שהתקציב עצמו מושפע מכמות העצים שאותם קונים, אך ניתן מלכתחילה להשוות בין המחירים ולהחליט על היקף הפרויקט.

טווח מחירים

תמחור של מכירת עצים מבוצע לפי מטר קוב של לוחות עץ. כך למשל ניתן לראות שמטר של לוח עץ לבנייה יעלה 1,000-1,500 ש"ח בגודל של 2.5*10 ס"מ, לעומת מטר קוב של קרש עץ בגודל של 5*10 ס"מ שיעלה 1,300-1,550 ש"ח. לשם השוואה, עץ אורן פיני יעלה 1,500-1,800 ש"ח ו-1 קוב קרשים בדרגה 5 של עץ לבן גושני לבניין יעלו 1,300-2,500 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן