כמה עולה חוות דעת משפטית לאישור רכישת דירה?

שירותי בדק בית כוללים ליווי משפטי המיועד לרוכשי דירות להשקעה או מגורים. במסגרת הבדיקות ניתן לקבל חוות דעת על המבנה, איתור רטיבות, ריצוף, ליקויי בנייה, צנרת, חשמל, קרינה ועוד. חוות הדעת חיונית גם ברכישת דירות חדשות והיא מתאימה למי שמבצע שיפוצים ומתנהלים מול קבלני בניין. בנוסף, יש לציין כי במסגרת חוות דעת משפטית של בדק בית ניתן לקבל ייעוץ ראשוני ולתאם משלוח מכתבי התראה לקבלן.

הליווי המשפטי הוא חלק בלתי נפרד מבדק בית ולכן הוא מבוצע על ידי מהנדסים ואנשי מקצוע שמוסמכים לכך. במסגרת הליווי בוחנים את זכויות הדייר על פי הסכם המכר והסכם הדין, אך במקביל גם דואגים לליווי משפטי מקיף מול הערכאות הרלוונטיות.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שיקבעו כמה יעלה בדק בית עם קבלת חוות דעת משפטית:

א. סוג הדירה – משרדי עורכי דין ובדק בית מטפלים במגוון בעיות הקשורות לתביעת ליקויי הבנייה. עם זאת, יש להביא בחשבון את ההבדלים בין מתן חוות דעת לבית פרטי לבין כתיבת חוות דעת על דירה בבניין מגורים. כל חוות דעת נשענת על פסקי דין תקדימיים אחרים והיא דורשת מידה שונה של השקעת זמן ומשאבים.

ב. הרכב החוזה – חוזה מורכב ומסובך יחייב ביטוי כספי גם בקבלת חוות דעת משפטית. הרכב החוזה משפיע באופן ישיר על העלות המגולמת עבור הלקוח, אולם ברוב המקרים מדובר על מחירים סטנדרטים.

ג. סכום הפיצוי – ברוב המקרים מעדיפים אנשי מקצוע בתחום המשפטים לקבוע את שכר הטרחה שלהם לפי סכום הפיצוי. ככל שסכום הפיצוי עולה כך צפוי גם שכר הטרחה לגדול, אך במקרה של זכייה הלקוח הוא לא זה שנושא בהוצאות.

טווח מחירים

חוות דעת משפטית בכתב עולה 907 ש"ח, אך היא לא כוללת את העלויות הרגילות של בדק בית . יש לקחת בחשבון גם עלות של 235 ש"ח על כתיבת מכתב התראה במידת הצורך, ועלות של הכנת התצהיר וחתימה עליו שעומדת נכון להיום על 435 ש"ח.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן